ghadiriabyanehتورکمن نیوز - اخبار اقتصادی: مدير انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتي تنها راه مقابله با مشكلات اقتصادي جاري و مقابله با توسعه هاي اقتصادي خارجي است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: تحقق خواسته هاي مردم در زمينه پيشرفت هاي اقتصادي، مبارزه با تورم و گراني، ايجاد اشتغال، افزايش توليد، كاهش وابستگي به خارج، توسعه صادرات، بهبود وضعيت مردم همگي در گرو اقدام و عمل آحاد مسئولين و مردم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي است.

 

این دکترای مدیریت استراتژیک در ادامه با بیان اینکه مرم بايد از مسئولين، پيگير تحقق اقتصاد مقاومتي باشند، تأکید کرد: اما مطالبه گري مردم كافي نيست و خود ملت نيز بايد نقش خود را ايفا نمايند.

این ديپلمات پيشين ايران اشاره كرد: مشاركت مردم يك اصل است و در طول انقلاب هر جا که مردم مشاركت كردند موفقيت حاصل شد، همانطور که پيروزي انقلاب و موفقيت در جنگ هم بدون مشاركت مردم ممكن نبود.

قدیری ابیانه عنوان كرد: هر ايراني ضمن مطالبه گري از دولت مبني بر اينكه دولت چه اقداماتي در جهت احقاق اقتصاد مقاومتي صورت داده است بايد از خود اين سؤال را بپرسد كه نقش هر ایرانی و اقدام و عملي را كه هر ایرانی بايد در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي انجام دهد چيست؛ به معنای دیگر، هيچكس نبايد اقدام و عمل خويش را در تحقق اين مهم ناديده بگيرد.

این فعال سياسي اصولگرا گفت: فرماندهي اقتصاد مقاومتي با دولت است و نياز است براي تحقق اين كار، قرارگاه اقتصاد مقاومتي تشكيل شود و امور به نحو مطلوبي فرماندهي شود، زيرا ملت و کشور اکنون در يك جنگ اقتصادي قرار داشته و دشمن تلاش مي كند از طريق اقتصادي به كشور ضربه بزند.

وی ضمن انتقاد از ايجاد اميدهاي كاذب در خصوص انجام توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها تصریح کرد: اظهارات برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در سال 1392 كه در آن عنوان شد كه چرخ هاي سانترفيوژها بچرخد به شرطي كه چرخ كارخانه ها بچرخد باعث شد تا دولتمردان آمريكا تحريم ها علیه کشورمان را بيشتر كنند و اكنون بايد زحمتي دو چندان كشيد تا اين تصور را در ذهن دشمن از بين برد.

این کارشناس عالی امور استراتژیک تأکید کرد: اينكه دولت تصور كند از طريق توسعه روابط خارجي مي تواند مشكلات را برطرف نمايد، تصور غلطي است و كشور را به بيراهه مي برد.

مدير انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه اين رویکرد دولتی از ابتدا تصور غلطي بود، ادامه داد: تلاش براي رفع تحريم ها و گسترش روابط با ساير كشورها امري مطلوب است، اما به شرطي كه در جهت منافع ملي باشد نه اينكه باعث مصرف زدگي بخاطر واردات كالاهاي مصرفي شود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه از نظر فرهنگي بايد تلاش گسترده اي صورت گيرد تا مردم به نقش خود در توسعه اقتصادی کشور واقف شوند، تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ كار در كشور ایران بسيار ضعيف است، به نحوي كه ساعات مفيد كاري در كشورمان جزو پايين ترين ها در دنیا است و ميزان تعطيلات کشور نیز جزو بالاترين ها در دنیا است، از نظر تنبلي اجتماعي هم ایران بعد از اعراب، مقام جهاني را به خود اختصاص داده است.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک تأکید كرد: در شرايط سخت اقتصادي امروز ایران تجمل گرايي چه در دستگاه هاي دولتي و حكومتي و چه در بسياري از طبقات ثروتمند كشور بيداد مي كند و این در صورتی است که اقتصاد كشور امروز با مشكلات عدیده ای رو به رو است و در این شرایط، سرمايه هاي زيادي براي گردشگري به خارج از كشور هزينه مي گردد، که همه این موارد نشان مي دهد کشور، نیازمند يك تحول فرهنگي در درون خود می باشد.

وي ضمن انتقاد از رسانه ها عنوان داشت: رسانه ها بجاي اصلاح فرهنگ عمومي مبنی بر تلاش جمعی ملت در کار  و عمل درراستای اعتلای اقتصادی کشور و پیشرفت ایران به فرهنگ غلط تکیه بر بیگانگان دامن مي زنند، اين در حالي است كه امام علي عليه السلام مي فرمايد: بهترين تفريح كار است، پس باید این باور عمومي كه بهترين كار، تفريح است  در کشور ایجاد کرد.

مدير انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه در آمريكا تعطيلات مناسبتي ٧ روز و در انگلستان ٨ روز و در آلمان و فرانسه ١٠ روز است، تصریح کرد: در ايران صرفاً تعطيلات نوروز دو برابر اين كشورها است و در آغاز سال نو كه آب و هوا مطلوب كار و تلاش و سازندگي است عملاً كشور ایران تعطيل مي باشد و توليد در حداقل ممكن است و این در صورتی است که مصرف در حداكثر ممكن به سر می برد، و این خود، باعث ايجاد تورم است.

وي، رعايت انصاف و اخلاق در روابط بين دولت و مردم و نيز بين گروه ها و احزاب را يك امر ضروري خواند و اظهار داشت: دولت بايد تحمل انتقادهاي سازنده را داشته باشد و مردم و گروه های سیاسی و اجتماعی و رسانه ها هم بايد دولت را ياري رسانند.

این کارشناس عالی امور استراتژیک تأکید کرد: البته اين به معناي عدم انتقاد نسبت به عملکرد دولت نيست، بلكه طرح انتقادها به نحو سازنده باید تداوم داشته باشد و نيز از عملكرد مثبت دولتی كه مي تواند وجود داشته باشد باید دفاع همه جانبه کرد.

وی تصریح کرد: دولت و ملت و جریان های سیاسی عليرغم گرايش هاي متفاوت بايد در تحقق اقتصاد مقاومتي و در مقابله با دشمنان متحد باشند.

محمد حسن قدیری ابیانه همچنین با اشاره به پیام نوروزی رئیس جمهور مبنی بر سردادن سرود وحدت ملی گفت: رمز وحدت، عمل به فرمايشات رهبري و سياست هاي تهيه شده توسط ايشان مي باشد.

گفتگو از: علیرضا دادگر حسینی

مطالب مرتبط:

حاشیه مراسم افتتاحیه راه آهن بین المللی اترک در کشور ترکمنست

گفت و گو با سردار آزمون مهاجم تیم ملی کشور

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای دانش آموزی کشور

معرفی بنگاه های اقتصادی برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده

روستاهای گلستان میزبان جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد

تبدیل مسکن از سرمایه به کالا، تنها راه خروج از رکود بازار مس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram