Jalaseh 25Aاجتماعی-تورکمن‌نیوز- مدیرعامل مخابرات گلستان گفت: طبق آمارها، بیش از 70 درصد مصرف اینترنت دراستان برای حضور درشبکه‌های اجتماعی است که رقم خوبی نبوده و باید با ایجاد محتوای مناسب، جامعه به استفاده درست از اینترنت سوق داده شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن​های ایران، به نقل از ایرنا، غلامعلی شهمرادی در نشست شورای اداری شهرستان بندرگز اظهارکرد: متاسفانه فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت در بین کاربران وجود ندارد و بخش اعظمی از وقت و هزینه آنها به وب گردی‌های بی حاصل اختصاص می‌یابد.
وی گفت: شرکت مخابرات از نظر ایجاد بستر مناسب در جهت ارائه سرعت و کیفیت بالا تلاش کرده و لازم بوده که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی نیز در این امر همکاری کنند.
شهمرادی همچنین دلیل پوشش نامناسب در حوزه اینترنت و موبایل را ناشی از استقرار نداشتن دکل‌های ارسال امواج دانست و گفت: شایعات مربوط به زیانبار بودن امواج ازموانع اصلی توسعه این بخش است.

* پروژه های جدید مخابرات گلستان
شهمرادی همچنین گفت: مخابرات استان برای ارائه سرویس های جدید تمهیداتی اندیشیده است از جمله توسعه شبکه فیبر نوری و تولید محتوای مناسب است.
وی توسعه شبکه دولت را از دیگر طرح ها بیان کرد و افزود: با اجرای این پروژه کلیه ارگان ها و دستگاه هایی که از بودجه دولت استفاده می کنند باید در پوشش یک شبکه واحد قرارگیرند و امنیت آن مستلزم این بوده که برروی یک شبکه اختصاصی قرار گیرد و از اینترنت استفاده نشود.
*گلستانی ها 2 میلیون و 500هزار سیم کارت فعال دارند
وی اضافه کرد که یک میلیون و 300 هزار سیم کارت همراه اول در سطح استان وجود دارد که با احتساب سایر اپراتورها 2 میلیون و 500هزار سیم کارت در گلستان فعال است.
به گفته وی؛ در حوزه اینترنت نیز مجموع سرویس های پهنای باند بالا ( از یک mb به بالا) دارای 150 هزار مشترک است، همچنین 600 هزار تلفن ثابت دراستان فعال بوده و همه روستاها نیز ارتباط تلفنی دارند.
مدیرعامل مخابرات گلستان یادآور شد که طبق برنامه ریزی‌ها تمام روستاهای استان طی دوسال آینده زیرپوشش کامل اینترنت قرار خواهند گرفت.
شهمرادی همچنین با اشاره به زیر ساخت های فراهم شده در بندرگز، این شهرستان را در حوزه تلفن و اینترنت دارای رتبه های اول تا سوم استان گلستان بیان کرد.

*190 میلیارد ریال مطالبات مخابرات گلستان
وی بحث وصول مطالبات مخابرات را یکی از معضلات این سازمان عنوان کرد و افزود: این شرکت بیش از 150 میلیارد ریال از مردم و حدود 40 میلیارد ریال نیز از سازمان های دولتی طلبکار بوده که این امر مانع از سرمایه گذاری و اجرای پروژه‌های جدید است.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

مطالب مرتبط:

۱۲ شناگاه شمال کشور «آلودگی میکروبی» دارند/ خطر در کمین شناگ

یونسی هشدار داد: نفوذ مخالفان وحدت شیعه‌ و سنی در برخی نهاد

کشف لاشه فوک خزری در ساحل تالاب گمیشان

با به کارگیری این 11 راهکار در اوقات فراغت باهوش تر شوید

پروژه یکپارچه املاک در استان گلستان برای بهسازی و بهبود فضای

رقابت 10 نامزد نمایندگی مجلس در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram