M Rahmani01تورکمن نیوز - اخبار میراث فرهنگی و گردشگری استان گلـستان: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: حضور و وجود تشکل‌های کارآمد و تاثیرگذار می‌تواند سبب موفقیت و توسعه در صنعت گردشگری کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، از گنبدکاووس، مرتضی رحمانی موحد در همایش گلستان مقصد گردشگری اظهار داشت: نام زیبای استان گلستان به معنای واقعی این استان است و فرهنگ، اقلیم، آب و هوا، مناظر چشم‌نواز و همبستگی مردم و اقوام مختلف آن نشان‌گر نام این استان است.

وی افزود، امروز گردشگری ما پا به دوران شکوفایی گذاشته است و شاخص و مشخصاتی که نیازمند قوانین، اسناد و نگاه بالادست محکم، مقتدر و اثرگذار دارد.

رحمانی اظهار کرد: در افق 1404 و دو برنامه پیش‌رو و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌ی ششم، نگاه راهبردی اقتصاد مقاومتی، تکامل به عنوان شاخص اول دوران شکوفایی محسوب می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی رهبری دو بند از صد بندهای ابلاغ شده دارای نگاه کمی است که بند نخست مربوط به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور و بند دیگر رشد 5 برابری ایران‌گردان خارجی است و این دو بند پیام روشنی در تاثیرگذاری شکوفایی گردشگری خواهد داشت.

وی افزود: موضوع گردشگری به عنوان یک موضوع خاص و قابل توجه در دولت تدبیر و امید دیده شده و نیاز است تا با برنامه‌ریزی به صورت مدت‌دار و مستمر در شکوفایی این موضوع تاثیرگذار باشیم که در همه سیاست‌ها ارزش و اهمیت گردشگری به عنوان عامل تاثیرگذار دراقتصاد ما اشاره شده است.

رحمانی افزایش تعاملات و همکاری درون‌بخشی که به عنوان یک زنجیره در صنعت گردشگری سبب ارائه خدمات ارزشمندی چون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است به عنوان شاخص بعدی معرفی کرد و گفت: نیاز است همه‌ی فعالان این صنعت که در بخش‌های مختلف حضور دارند و به عنوان عناصر درون خانواده باهم و در کنار هم فعالیت‌ می‌کنند این شاخص را تقویت کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: حضور و وجود تشکل های کارآمد و تاثیرگذار می‌تواند سبب موفقیت در صنعت گردشگری شود.

وی شاخص مهم برای توفیق گردشگری را همکاری بین‌بخشی در درون صنعت نامید.

معاون گردشگری سازمان کشور تصریح کرد: این شاخص باعث ایجاد قدرت از سوی فعالان خواهد شد و نیاز است متولیان در درون خود سطح آگاهی و منابع انسانی را افزایش دهند.

T Hamayesh02

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های کشوری در صدد توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ساماندهی گردشگری داخلی و تولید ثروت درون خانواده بدون اتکا به بیرون هستیم و در همین راستا از مدل تورهای تلفیقی استفاده نمودیم و در حال حاضر بیش از 70 بسته تلفیقی برای پنج استان تعریف شده و در هفته‌ آینده به عنوان کاتالوگ منطقه‌ی یک از آن رونمایی خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورْ دیگر مناطق را منطقه‌ شمال غرب و منطقه‌ی شمال شرق که استان گلستان در این منطقه قرار خواهد گرفت را از برنامه‌های بعدی گردشگری تا پایان سال دانست و گفت این نشست‌ها و تجربه‌ها که امروز به عنوان همایش برگزار شد کمک بزرگی در خروجی مناسب این مناطق خواهد داشت و سبب تسریع در کارها جهت توسعه‌ گردشگری منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را آشنایی و معرفی تورهای گردشگری و ظرفیت‌های استان‌ها دانست و گفت این همایش‌ها سبب ایجاد ایده جدید و رونق و شکوفایی گردشگری خواهد شد./تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

کتابخانه کودکان کار در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

حضور دکتر سید علی طاهری در ستاد انتخابات وزارت کشور +عکس

برگزاری رزمایش فجر انقلاب اسلامی در گرگان

برگزاری یادواره شهدای دهستان سلطانعلی در مصلی نماز جمعه ساری

استقرار پلیس راه‌آهن در مسیرهای ریلی استان

اجرای طرح ویژه مبارزه با فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز در گل

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram