Kolzaاخبار اقتصادی- تورکمن نیوز: مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور گفت: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی گلستان، علی رضا مهاجر ظهر یکشنبه در مراسم کشت هزار هکتاری کلزا در شهرستان رامیان اظهار کرد: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود  ۳۰۰ هزارتن دانه کلزا تولید شود.

وی از گلستان به عنوان یکی از استان‌های برتر کشت و تولید کلزا و دانه های روغنی نام برد و گفت: یک چهارم کلزای کشورامسال در استان گلستان کشت می شود.

وی از توزیع هزار و ۵۰۰ تن بذر داخلی وخارجی کلزا در سطح کشور خبر داد.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از استقبال کشاورزان کشور برای کشت کلزا سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به خرید و پرداخت بموقع وجه کلزا سال زراعی گذشته و همچنین بسته های حمایتی دولت برای سال زراعی جاری کشت کلزا استقبال خوبی از سوی کشاورزان صورت گرفته است.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این مراسم که در مزرعه نمونه الزهرا آقای حسینی مقدم از کشاورزان پیشرو شهرستان رامیان برگزار شد، گفت: برنامه ریزی برای کشت کلزا در سطح  ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری صورت گرفته است.

مختار مهاجر افزود: از زمان آغاز قرارداد کشت کلزا تاکنون ۱۵ هزار هکتار با کشاورزان کلزا کار قرارداد منعقد شد و همچنین ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد برای سال زراعی جاری ۹۰ هزار تن دانه کلزا در استان گلستان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به کشاورزان کلزا کار نوید داد که دولت بویژه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تمام حمایت‌های لازم برای کشت و تولید بیشتر کلزا از کشاورزان را انجام خواهد داد.

در ادامه مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور به همراه مدیران ستادی سازمان و مدیر جهادکشاورزی علی آبادکتول از مزرعه سویا و آبیاری تیپ علیقلی ایمانی واقع در شهر مزرعه بازدید کردند.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

برگزاری جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در گنبد

همایش مطلعین محلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در علی آباد کتول

برگزاری هفته بیست و چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه در گن

6 کامیون چوب قاچاق در گالیکش کشف و ضبط شد

توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه راه رسیدن به بازارهای دو ک

بازار مرغ ایران در عراق و افغانستان از دست رفت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram