IMG 0414تورکمن نیوز - اخبار اجتماعی: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در ۷۰ روز گذشته بیش از ۱۸ تن موادمخدر در مرزهای شرقی کشور کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سردار قاسم رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 70 روز گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 تن موادمخدر در مرزهای شرقی کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز در مرزهای شرقی کشور بیش از 66 تن موادمخدر کشف شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا در برخی کالاها مانند برنج، شکر، البسه و لوازم ضدفرهنگی و دارو کشفیات خوبی داشته‌ایم و در برخی موارد میانگین آن به 50 برابر سال گذشته می‌رسد.

رضایی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: مبارزه با قاچاق کالا نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در همین راستا قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزهای هدف کشور مانند بوشهر، هرمزگان و شمال غرب کشور تشکیل شده و هر کدام موضوع آن منطقه را پیگیری می‌کنند.

وی درباره بودجه مرزبانی اظهار کرد: امیدواریم دولتمردان در بودجه پنج ساله ششم، مرزبانی کشور را نه در مصاحبه و گفتمان بلکه در عمل در اولویت قرار دهند و ما به 8 میلیارد تومان اعتبار در برنامه پنج ساله نیاز داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: کارکنان مرزبانی در شرایط سخت کاری قرار دارند و حمایت رفاهی از آنان از بودجه و اعتبارات ناجا خارج است و باید در بودجه کشور عملیاتی شود.

وی با اشاره به وجود 8 هزار و 755 کیلومتر مرزهای مشترک کشور گفت: از این میزان حدود 14 کیلومتر هیچ راه ارتباطی وجود ندارد و نیروهای ما شرایط سختی دارند.

رضایی افزود: در غرب با کشور عراق و در شرق با افغانستان و پاکستان مرز مشترک داریم که با کشورهای عراق و افغانستان مشکل خاصی نداریم اما در مرز مشترک با کشور پاکستان با مشکل روبه‌رو هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: 950 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان داریم که از مرزهای پرهزینه کشور محسوب می‌شود و متاسفانه مدیریت دوطرفه وجود ندارد و بیشترین ورود موادمخدر از این مرز انجام می‌شود.

وی گفت: دولتمردان باید به صورت جدی وارد این موضوع شود با گفتمان با کشور پاکستان فردی را به عنوان مسئول مرزبانی کشور پاکستان مشخص کنند که پاسخگو باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: ما ارتباط تاریخی با کشور پاکستان داریم و گله‌مندی ما از مدیریت مرز مشترک است که امیدواریم با نگاهی مثبت و رعایت حقوق همسایگی‌ایم مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به بازدید و ارزیابی از مرزهای استان گلستان گفت: مناطق مرزی استان گلستان برای هر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی مهیا است.

رضایی با اشاره به همسایگی استان گلستان با کشور ترکمنستان اظهار داشت: تعامل خوبی با کشور ترکمنستان داریم و در منطقه دریایی بندرترکمن نیز مشکلی وجود ندارد.

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:
برای عضویت روی لینک زیر کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

غول تجارت الکترونیک در راه بورس

افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل‌های گلستان

سقوط بالابر در بابل یک کشته و یک مصدوم داشت

پیشرفت 45 درصدی احداث سلامتکده طب سنتی در گلستان

پیش بینی 34 اتاق برای اسکان مسافران تابستانی در مدارس گنبدک

مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد بندرترکمن در برپایی آئین اختتامیه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram