Hamayesh Tajlil Ost 5تورکمن نیوز- اقتصادی، معاون وزیر اقتصاد گفت: امسال اتفاق نادری در صادرات و تجارت کشور حادث شد و آن هم مثبت‌شدن تراز تجاری ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، مسعود کرباسیان در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان گلستان اظهار داشت: امسال اتفاق نادری در صادرات و تجارت کشور اتفاق افتاد و آن هم مثبت شدن تراز تجاری ایران است که سال‌ها منفی بود.

 

وی افزود: در موضوع ترانزیت هم کار شده و اتحادیه اروپا ایران را به عنوان پایلوت eir پذیرفته است که خیلی برای کشور ما خوب است.

رئیس کل گمرک کشور تصریح کرد: از ماه آینده آمار روزانه تجارت خارجی در سایت گمرکات کشور ثبت می‌شود که برای تجار و صادرکنندگان بسیار خوب است.

 

کرباسیان حفظ بازار، حذف مجوزهای غیرضروری، حذف پیمان سپاری، محدود کردن عوارض کالاهای  صادراتی، شفاف‌سازی، کاهش قیمت مواد اولیه، دسترسی راحت به بازارهای منطقه، کاهش ریسک و الکترونیکی کردن سیستم گمرکی کشور را از عوامل بالا رفتن تجارت صادراتی کشور دانست.

وی انجام تشریفات خارج از ساعات اداری، گرفتن ضمانت‌نامه از تجار به جای دریافت عوارض گمرک و مکانیزه کردن خدمات گمرکی از جمله  کارها و برنامه‌های گمرک کشور دانست.

 

رئیس کل گمرک کشور افزود: استان گلستان دروازه صادراتی ایران و جایگاه ویژه‌ای در صادرات کشور دارد و دروازه ورودی آسیای مرکزی است.

وی گفت: با وجود همسایگی با 15 کشور می‌توان از این فرصت برای صادرات بیشتر استفاده کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرکات کشور با اشاره به حل مشکل برجام گفت: این بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

 

کرباسیان تاکید کرد‌: استان گلستان با وجود جاذبه‌های گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مهم باشد.

وی با اشاره به ایجاد خط ریلی اینچه‌برون گفت: این خط ریلی می‌تواند نقش مهمی در صادرات استان و کشور ایجاد کند و بهترین نکته در گمرک اینچه‌برون حذف کاغذبازی اداری است که بسیار سبب شکوفایی این مرز مهم گمرکی خواهد شد.

 

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک کشور عنوان کرد: تاکنون 4 دستگاه ایکس ری با هزینه 20 میلیارد تومان خریداری شده و به‎زودی این دستگاه برای گمرک اینجه‌برون خریداری خواهد شد./تسنیم

 

 

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط:

مسابقات بین المللی گؤرش (کشتی ترکمنی) در گلستان برگزار می‌شو

برگزاری جلسه هم اندیشی با نخبگان شرق گلستان با حضور وزیر کشو

حادثه دلخراش فوت 2 خبرنگار در تصادف جاده تهران و سبزوار

۴۱هزار دانش‌آموز گلستانی در طرح «شهاب» ارزیابی می‌شوند

احداث راه آهن گرگان- مشهد و آزادراه شمالی جنگل گلستان بزودی

صادرات 118 میلیون دلاری گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram