Motaleeh 25 Mاجتماعی-تورکمن‌نیوز- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: با تفاهمی که بین معاونت اجتماعی ناجا در استان و هم چنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی منعقد شده، به صورت پایلوت ایستگاه‌های مطالعه در کلانتری‌های گرگان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی مستقل ترکمن‌های ایران، علی بهرامی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان اظهار داشت: یکی از ابزارهای پلیس برای آگاهی شهروندان، آموزش همگانی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که اطلاع‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از این راه‌ها است.

وی افزود: به همان نسبت که آگاهی‌ها مردم در این حوزه‌ها افزایش پیدا کند، شاهد کاهش آسیب‌ها و غلبه بر جرم و بزهکاری خواهیم بود.

بهرامی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه‌ای که با اداره کل کتابخانه‌ها منعقد شده قرار است در کلانتری‌های سطح شهر گرگان به صورت پایلوت ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی شود.

وی گفت: کتاب هایی که در این ایستگاه ها قرار می گیرد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و به منظور ارتقاء آگاهی و دانش مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

رضا قوانلو، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان هم در همین باره تأکید کرد: ارتباط معناداری بین افزایش سرانه مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: هرچه سرانه مطالعه در جامعه افزایش پیدا کند، به همان میزان آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می کند. در کشورهای توسعه یافته که سرانه مطالعه بیش از کشور ماست، شاهد پایین بودن آسیب‌های اجتماعی هستیم.

قوانلو گفت: فرآیند مطالعه و فرهنگ سازی آن را باید در خانواده‌ها پیگیری کنیم و از طرفی احساس نیاز به کتاب نیز باید در جامعه ایجاد شود تا شاهد تمایل جامعه به سمت مطالعه و کتابخوانی باشیم.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف برگزاری نشست‌های کتابخوان در حوزه امنیت اجتماعی، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مشترک و ترویج فرهنگ مطالعه با تأکید بر امنیت اجتماعی منعقد شده است.

 

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط:

دریافت کارت سبز توسط یک بازیکن اولین بار در تاریخ فوتبال

ممنوعیت روزه‌داری برای ترک‌های ایغور در چین

حضور قهرمان المپیک در معدن آزاد شهر

کشف 62 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان

اجرای راه‎آهن گرگان ـ گنبدکاووس ـ مشهد در اولویت قرار گرفت

آزادی ۲۳ زندانی دیون مالی استان گلستان در دهه فجر امسال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram