TurkmensNews Telegram TN

Charghli 5 Mاخبار روستاها-تورکمن‌نیوز- عطش، کم‎آبی و خشکسالی سال‎هاست که مهمان ناخوانده مردم روستای «چارقلی» شده و سیمای محرومیت بر چهره روستا و مردمانش کاملا هویداست، مردم در عطش کم‎آبی می‎سوزند و از وضعیت بغرنج بیکاری و بهداشت می‎نالند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  روستای «چارقلی» از توابع شهرستان گمیشان در فاصله چهار کیلومتری دهانه گرگانرود و در پنج کیلومتری روستای خواجه‎نفس؛ این روزها گرفتار تب خشکسالی، کم‎آبی و عطش شده و زندگی مردم تحت‎الشعاع این وضعیت ناخوشایند شده است.

کم‎آبی مسیر توسعه اقتصادی را در این روستای ساحلی تغییر داده و بیکاری وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده را تهدید می‎کند، رنج‎نامه مردم روستای چارقلی از شرایط کم‎آبی، بهداشت و بیکاری، زبان حال آنها نیست، مردم این روستا سال‌هاست که به تدبیر مسئولان استانی و شهرستانی دل خوش کردند و با این مشکلات دست و پنجه نرم می‎کنند.

آفتاب سوزان بر سینه زمین می‎تابد و چشمان زیادی منتظر «آب» این مایه حیات‎بخش است، مسئولان گاه گاهی به مردم روستا سرمی‎زنند، با آنها همدردی می‎کنند اما هنوز نتوانستند مرهمی برای درمان دردهای مردم شوند.

دبه‎های کنار دیوار حکایت غم‎انگیزی برای مردم این دیار روستایی دارد وقتی می‎گویند برای خوردن آب آشامیدنی چشمانشان به تانکر آب دوخته شده و در نهایت صرفه‎جویی باید روز را به شب برسانند، آنها با دیدن هر کامیون بزرگی که وارد روستایشان می‎شود دوان دوان به سمت آن گسیل می‎شوند تا سهمی برای ادامه حیات خود خریداری کنند.

خانه‎های روستایی در «چارقلی» لوله‎کشی آب دارند اما به دلیل افت فشار از ابتدای امسال تاکنون از نعمت آب لوله‎کشی بی‎بهره شدند و خانواده ها باید با دبه، آب را نگهداری و مصرف کنند، سرگردانی در تهیه آب سال‌هاست که با مردم این سرزمین عجین شده است.

مردم روستای «چارقلی» دلشان تنها به نیم‎نگاهی از سوی مسوولان خوش است؛ سفره دلشان را که برایت باز می‎کنند تازه با عمق دردشان آشنا می‎شوی؛ واقعا روزگار بر آنها سخت می‎گذرد.

تانکر 12 هزار لیتری اداره آب و فاضلاب و تانکر 18 هزار لیتری بسیج سازندگی که برای تامین آب مایحتاج مردم در دل روستا استقرار یافته کفاف گذران زندگی را نمی‎کند اما بهتر از هیچ است.

مردم روستای «چارقلی» وقتی دوربین صدا و سیما و حضور رسانه‎ها را دیدند همچون دیواری به دور ما حلقه زدند، حرف‎های دلشان را به راحتی گفتند از اینکه به سختی آب تهیه می‎کنند، برای استحمام خود و فرزندان‎شان آب به اندازه کافی ندارند، بیماری‎های بهداشتی و روده‎ای از طرف دیگر امان آنها را بریده است، بیکاری مردانی که برای صید و صیادی در این روستای ساحلی با مشکل جدی مواجه شدند؛ تنها خواسته‎ مردم روستا این بود تا گوش شنوایی برای حل مشکلات‎شان بیابند.

مردم این نکته را هم گوشزد کردند تا به نمایندگان‎شان در خانه ملت انتقال دهیم تا مردم را فقط به چشم رای نبینند چرا باید در هنگام انتخابات در دورترین نقاط روستایی شاهد حضور کسانی باشند که وعده‎هایشان خبر از بهبود معیشت و اقتصاد می‎دهد اما بعد از تصاحب کرسی‎های بهارستان به پشت سر خود نگاه هم نمی‎کنند، آنها از نمایندگان استان خواستند تا حالا در موقع مشکلات بیایند و حرف‎هایشان را بشنوند و ببینند که با چه شرایط نامساعدی دست و پنجه نرم می‎کنند.

چهره کودکان معصوم روستای «چارقلی» دیدنی است وقتی با زبان کودکانه از خبرنگاران می‎پرسند یعنی با آمدن شما دیگر مشکل آب نداریم؟! واقعا ساکنان این منطقه روستایی تا چه زمانی باید در رنج و محرومیت باشند؟! و کدام مسئول قرار است پایان‎بخش حل مشکلات مردم در تراژدی غم‎انگیز این روستا باشد.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: golestan.farsnews.com

مطالب مرتبط:

تصادف در مسیر کلاله 3 زخمی و دو کشته برجای گذاشت

163 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در بودجه سنواتی حمل و

آداب و رسوم عید سعید قربان در سرزمین گنجینه معرفت و فرهنگ‌ها

بازدید قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از مرکز نگهداری مع

آغاز مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور در استان گلستان

دستگیری سارقان ۴۱ فقره دزدی احشام در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram