Ghasem Samiei 2تورکمن نیوز - اخبار ویژه گنبد کاووس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۲ طرح اقتصادی در استان گلستان تدوین شده که حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و توسعه باغات از محورهای مناسب اقتصاد مقاومتی در استان است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  قاسم سمیعی ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در فرمانداری ویژه گنبدکاووس اظهار داشت: به علت‌‎های مختلف به ویژه وضعیت اقتصادی نهفته گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های ویژه استان گلستان است.

وی افزود: با توجه به دغدغه‌ مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد شعار امسال در قالب اقتصاد مقاومتی به صورت اقدام و عمل مطرح شده و به همین منظور هر دستگاه اداری برای ورود به هر حوزه باید یک برنامه برای اقتصاد مقاومتی برای افزایش درآمد و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان تصریح کرد: در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی هر شهرستان در حوزه روستاها بسته ویژه برای آن مشخص کنیم.

IMG 3103

سمیعی اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، 12 طرح اقتصادی در استان مطرح شده است که 4 طرح آن مشارکتی و رقیه غیر مشارکتی است و از این چهار طرح 2 طرح در شهرستان‌های گنبدکاووس و گمیشان در حال معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات است.

وی گردشگری، کشاورزی و، توسعه باغات در بخش اراضی شیب‌دار را از محورهای مناسب برای اقتصاد مقاومتی در استان گلستان دانست.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان به لحاظ جمعیت روستایی جزو استان‌های رتبه بالا محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر 50 درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند که این خود یک ظرفیت و پتانسیل برای گلستان محسوب می‌شود که باید به آن پرداخته شود.

سمیعی افزود: هم‌اکنون 830 دهیاری در سطح استان مشغول به فعالیت و 64 دهیاری هم به دنبال اخذ مجوز دهیاری هستند.

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

جاده‌های مرزی گلستان احتمال تصادف با شتر

آخوند احمر، روحانی ترکمن از گنبد کاووس در انتخابات خبرگان ثب

فیلمنامه نویس گنبدی در میان منتخبین جشنواره فیلم "سما"

خطر گسترش ریزگردها استان گلستان را تهدید می‌کند

مرکز پاسخ به رخدادهای امنیت فضای سایبری در گلستان افتتاح می

برگزاری مسابقات تیراندازی گرامی داشت هفته دولت در بندرترکمن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram