sigar ghachagh 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: فرمانده هنگ مرزی اترک گفت: ۲۶ هزار پاکت سیگار قاچاق سال گذشته در استان گلستان کشف شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  علی احمدزاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: حدود 26 هزار پاکت سیگار قاچاق، مقدار 4 کیلو و 863 کیلوگرم انواع مواد مخدر، 53 لیتر مشروبات الکلی داخلی و 89 بطری مشروبات الکی خارجی، 12 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، یک هزار و 280 لیتر سوخت و 50 دستگاه تجهیزات ماهواره ای در سال 94 کشف و ضبط شد.

وی افزود: کشف سیگار در سال 94 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد، مواد مخدر 11 درصد کاهش داشته و همچنین با توجه به کشف تعداد 17 هزار و 281 عدد انواع قرص روان‌گردان و ترامادول در سال 94، کشف این قرص‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 375 درصد افزایش داشته که تعداد دستگیرشدگان در ارتباط با کشفیات فوق 266 نفر است.

فرمانده هنگ مرزی اترک تصریح کرد: همچنین 5 هزار و 474 رأس دام قبل از خروج از مرز توقیف، 4 عابر که قصد خروج غیرقانونی داشتند دستگیر، 70 قطعه پرنده غیرمجاز شکار شده و 14 فقره سرقت کشف و به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس کمیته گردشگری مرزی ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس همچنین درباره  مسافران نوروزی نیز گفت: در فاصله زمانی 27 اسفند ماه تا 13 فروردین 95، در مجموع 121 هزار و 832 مسافر و گردشگر نوروزی از مناطق گردشگری و تفریحی منطقه مرزی گنبدکاووس شامل بزارچه مرزی و گمرک اینچه‌برون، تالاب بین‌المللی آلماگل و بقعه ملاعلی عطا دانشمند دیدن کردند.

احمدزاده اظهار کرد: از مجموع مسافران و گردشگران نوروزی که از اماکن تفریحی، زیارتی و طبیعی در منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس دیدن کردند، 64 هزار و 545 نفر از بازارچه مرزی و گمرک اینچه‌برون، 36 هزار و 230 نفر از تالاب آلماگل ، 21 هزار و 57 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند بودند.

وی با اشاره به استقرار یک تیم پزشکی در سه راهی تنگلی به گمرک اینچه برون اظهار داشت: این تیم به ارائه خدمات رایگان به گردشگران پرداختند و در ایام تعطیلات نوروز این تیم 322 مسافر را ویزیت و به 221 مسافر و گردشگر دیگر خدمات مشاوره پزشکی ارائه و 368 جلد بروشور مطالب بهداشتی توزیع شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک در مورد آمار ورود و خروج مسافران ترکمنستانی و ایرانی از مرز گفت: در فاصله زمانی 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 یک هزار و 932 تبعه ترکمنستانی در قالب تجارت چمدانی و دیدار اقوام خود وارد کشور شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی 391 دستگاه خودروی ترانزیت ایرانی و 341 دستگاه خودروی ترانزیت خارجی وارد کشور شده که به ترتیب در مدت مشابه سال قبل 54 و 44 درصد کاهش داشت.

احمدزاده اظهار کرد : در این ایام در مجموع 59 هزار و 200 دستگاه خودرو به منطقه مرزی داشلی‌برون سفر کرده که 43 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

پیروزی قاطع پیکان تهران در مقابل هاوش گنبدکاووس

ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌‎آموزان در گنبدکاووس تشکیل شد

برخی چالش را از بیرون به گنبدکاووس پمپاژ می‌کنند/ دعواهای سی

مراسم بزرگداشت روز خزر در گلستان

اجرای طرح نقل خوبان (کتابخانه سیار) در مناطق روستایی گلستان

میانگین حقوق کارگران گلستان از سایر استان‌های کشور کمتر است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram