Asgari 3 Copyتورکمن نیوز- اخبار ویژه گنبد: فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس گفت: جرایم خرد در گنبدکاووس افزایش یافت.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، محمدعلی عسگری، فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس، عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: خبرنگاران بازوان نیروی انتظامی هستند و با انعکاس مشکلات به ما، باعث پیگیری و رفع مشکل خواهند بود.

وی افزود: طی بررسی و برآورد در ۴ ماهه امسال، اولویت های شهرستان تغییر یافته است و اولویت جرایم به ترتیب مواد مخدر صنعتی، بیکاری، اختلافات خانوادگی، روابط نامشروع و موتور سیکلت است.

 

عسگری ادامه داد: طی چهار ماهه سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، جرایم خشن کاهش و جرایم خرد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به رغم تصور مردم نسبت به شیوع سرقت موتور سیکلت، آمار نشان می دهد که سرقت موتور سیکلت نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

 فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون، دو یا سه مورد کشفیات مهم در سطح شهرستان انجام شده است که می توان به کشف مواد مخدر از نوع تریاک با ۸۲ کیلو اشاره کرد که طی ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه هفت برابر کشفیات ما افزایش یافته است.

وی گفت: در تصادفات شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر بودیم و در خصوص کاهش متوفیان طی ۴ ماهه اخیز نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش تصادف منجر به فوت داشتیم.

001

 

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس در خصوص طرح «مکنا» گفت: طرح مکنا از سال ۹۱ شروع شده و در این طرح قرار است ظاهرسازی و بهسازی فیزیکی کلانتری ها و پاسگاه ها و در کنار آن فرآیند این مجموعه فعال شود. در سال ۹۳ کلانتری ۱۱ شهرستان گنبد جزو طرح مکنا قرار گرفت.

عسگری در بحث آموزش گفت: یکی از فاکتورهای مورد توجه ما، رعایت حقوق شهروندی و رعایت قوانین و مقررات است که به همین دلیل پنج شنبه هر هفته آموزش اخلاق و دوشنبه ها برنامه اموزشی در محل ستاد در حال برگزاری است.

وی بیشترین سرقت موتور سیکلت را جلوی ادارات، مجتمع های مسکونی و بیمارستانها برشمرد و گفت: در جلسات فرمانداری مقرر شد تمهیداتی برای نصب نرده، برای قفل موتورها یا جایگاهی برای قرار دادن موتور سیکلت و همچنین نصب دوربین مداربسته انجام شود تا سرقت ها تا حدود زیادی یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس تلفن ۱۹۷ و ۱۱۰ را متعلق به نیروی انتظامی دانست و گفت: شهروندان می توانند انتقادات، پیشنهادات، شکایات و تقدیر و تشکر خود را از نیروی انتظامی با ۱۹۷ در میان بگذارند.

 

وی در خصوص تلفن ۱۱۰ گفت: طی چند ماهه گذشته این تلفن به مرکز استان منتقل شده است و با تماس فرد مورد نظر، همزمان طی مدت زمان ۲ دقیقه به نزدیک ترین کلانتری پیام ارسال خواهد شد و مامورین موظفند در صورت پیام فوریت طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و غیرفوریتی ظرف نیم ساعت به محل اعزام شوند.

وی افزود: از آنجا که این تلفن به شکل سیستمی درآمده است، شماره هایی که به صورت مزاحم، تشخیص داده می شوند از طریق سیستم هکر خواهند شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به جرایم در فضای مجازی گفت: با پیشرفت تکنولوژی، این جرایم نیز رو به افزایش است و ما توانستیم در سال گذشته ۹۵ درصد پرونده های این جرایم را کشف کنیم.

عسگری ادامه داد: طی ۴ ماهه اخیر ۱۰ هزار و ۸۸۲ تماس از طریق ۱۱۰ داشتیم که ۸ هزار و ۲۴۰ مورد آن فوریتی و منجر به عملیات شده است.

منبع: خبرگزاری مهر/فاطمه عبدی

 

مطالب مرتبط:

دو عامل اصلی سرطان در ایران

هشدار هواشناسی گلستان نسبت به وقوع سیل ناگهانی در این استان

تعطیلات زمستانی مدارس در دولت تصویب شد

اولین مرکز تشخیص بیماری‌های اسب کشور در آق قلا با 40 درصد پی

مربیگری ایتالیا را رد کردم/پیشنهادم در مسابقات اندونزی اعمال

13 شهید غواص بدون احراز هویت در گلستان تشیع و دفن می‌شوند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram