TurkmensNews Fazilat 2تورکمن نیوز- اخبار فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: رسانه در تقویت و تثبیت جامعه، ایجاد توسعه و همدلی، ایجاد و توسعه نشاط متوازن و متعادل و نظارت اجتماعی می‎تواند نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت شامگاه یکشنبه در مراسم روز خبرنگار که در گرگان برگزار شد، گفت: رسانه‌های استان طی سال‌های خیر رویه رشد خوبی داشته و از تکثیر و تکثرخوبی برخوردار است.

وی افزود: در حوزه کمیت تا حدودی موفق بوده‌ایم اما در تحقیق و توسعه رسانه دچار کاستی هستیم چراکه بیشتر توجه ما در فعالیت‌های رسانه‌ای به دانش رسانه است و توجه کمتری به مهارت رسانه‌ای داریم و به جای اینکه به علت‌ها بپردازیم به معلول‌ها می‌پردازیم.

حجت الاسلام فضیلت در رابطه با ظرفیت و نقش کارکرد رسانه گفت: رسانه در تقویت و تثبیت جامعه، ایجاد توسعه و همدلی، ایجاد و توسعه نشاط متوازن و متعادل و نظارت اجتماعی می‎تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی در رابطه پیش نیازهای ظرفیت رسانه اظهار کرد: آموزش مستمر، تبدیل آموزش به مهارت، نیاز به نقد و ارزیابی مستمر (خودارزیابی)، نیاز به حمایت، هدایت و نظارت مستمر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه ما در گلستان چیزی به اسم خبرگزاری نداریم و آنچه می‌بینیم همانند سایت‌های خبری تحلیلی است، گفت: اگر قرار است ما با رسانه‌های معتبر دنیا رقابت کنیم باید خبرگزاری‌های خود را تقویت کنیم و این کار را در سایه همدلی انجام دهیم.

حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: در خبرگزاری‎ها بیشتر به نقل خبر توجه می‎شود تا تجزیه و تحلیل رویدادها در حالیکه هنر رسانه عمدتأ در بخش تحلیل و تفسیر است که این امر نیازمند داشتن اطلاعات کافی، قدرت تحلیل و تغییر و نیاز به مولفه‌های زیادی است.

وی در پایان از عضویت گلستان به  صندوق ملی حمایت از خبرنگاران خبر داد و گفت: این اتفاق به عنوان ایجاد زیرساختی برای حمایت از جامعه رسانه‌ای است./مهر

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

خطر دربازار LNG با تنش میان قطر و کشور‌های عربی

تصادف مرگبار دو دستگاه سواری در جاده گنبد کاووس به کلاله+عکس

تشکیل سازمان حمل و نقل بار و مسافر گرگان با ادغام اتوبوسرانی

حمیدی: ساخت پارک و فضای سبز در حاشیه گرگان‌رود/پیشرفت 90 درص

دستگیري سارق سابقه دار در گرگان

سهم حجت الاسلام روحانی و رئیسی از آرای مردم گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram