sayed ohedi 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به وضعیت و فضای مناسبی که در کشور عراق توسط مردم و ارتش این کشور در برابر دشمنان ایجاد شده است؛ پیش بینی می شود امسال 2 میلیون نفر ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سعید اوحدی افزود: سال گذشته یک میلیون و 600 هزار نفر در این مراسم معنوی بزرگ و باشکوه شرکت کردند.
وی ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور به ریاست شخص وزیر تشکیل شده و تاکنون جلسات متعدد و تاثیرگذاری برگزار شد و مشکلات سال قبل آسیب شناسی شده و امسال سعی در جهت رفع آن خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: ساماندهی اعزام زائرین بر عهده سازمان حج و زیارت و امورات فرهنگی آن بر عهده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گذاشته شده است.
اوحدی گفت: به همین منظور سامانه 'سماح' از روز شنبه آینده (16 مرداد) با آیکون و امکانات جدید برای نام نویسی باز خواهد شد و مشتاقان و علاقمندان به این سفر معنوی می توانند با مراجعه به سایت نام نویسی کنند.
رییس سازمان حج و زیارت افزود: این سامانه امکان این را فراهم کرده تا زائرین مرزهای خروجی خود را همراه با تاریخ خروج و بازگشت مشخص کنند تا مشکلی در زمینه تردد آنها نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: مهمترین مساله در بحث ورود اتباع کشورمان به عراق بیمه زائرین می باشد که این مهم برای همه اجباری است و با هزینه اندکی که زائرین پرداخت خواهند کرد، تحت پوشش کامل بیمه ای قرار خواهند گرفت.
رییس سازمان حج و زیارت به منظور سرکشی از خانواده های جان باختگان منا در استان گلستان به گرگان سفر کرد.
در فاجعه منا سال گذشته و حادثه مکه در مجموع 475 زائر ایرانی جان باختند که از این تعداد 49 زائر از کاروان های استان گلستان بوده که بجز یک نفر بقیه اهل سنت بودند./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند در گنبدکاووس برگ

طرح ژنوتایپینگ اسب اصیل در گلستان اجرا شد

سامانه خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان راه‌اندازی شد

خاکی: فعالیت‌های جاری انتخابات نباید برنامه‌های دهه فجر را ت

تاکید فرماندار ویژه بر حضور پر شور فرهنگیان در عرصه انتخابات

3 ورزشکارگلستانی آماده حضور در رقابت‌های والیبال زیر 23 سال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram