Pile Abrishamتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ تن پیله تر ابریشم در استان گلستان تولید شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، محمود پسرک‌لو با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان اظهار داشت: از روز گذشته15 فروردین ماه همزمان با دیگر شهرهای گلستان، توزیع تخم نوغان در شهرستان مینودشت آغاز شد.

وی افزود: 6 هزار جعبه تخم نوغان امسال در استان گلستان عرضه شده که با 4 هزار بهره‌بردار این محصول، پیش‌بینی می‌شود امسال  200 تن پیله تر در استان گلستان تولید شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مینودشت به قیمت تعیین شده این محصول نیز اشاره کرد و گفت: براساس قیمت سال گذشته بدون هیچ گونه افزایش نرخی امسال هم این محصول با قیمت 7 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

پسرکلو با بیان این که سال گذشته مشکل آب و هوا داشتیم و امسال این گونه نیست، اظهار کرد: با توجه به هوای مساعد امسال که بارندگی‌های خوبی داشتیم، برگ توت رشد خوبی داشته که از این رو بهره‌برداران می‌توانند با مراجعه به موقع این محصول را دریافت کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مینودشت، همچنین به نحوه خریداری تخم نوغان اشاره کرد و گفت: افرادی که قصد تهیه این محصول را دارند می‌توانند با مراجعه به عاملین توزیع تخم نوغان در شهرستان یا اداره جهاد کشاورزی شهر خود برای این کار اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی و ترویجی در این زمینه برای نوغانداران استان گلستان برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

سهم بانک‌های خصوصی در تولید و اشتغال افزایش یابد

یافته‌های عجیب‌ کاوشگران در چاه آب زمزم

ریزش تونل در سایت هسته‎ای کره شمالی/ احتمال مرگ ۲۰۰ کارگر

خانه احزاب گلستان تشکیل شود

رامین بابایی: تیم والیبال هاوش گنبد کاووس در پی کسب سه امتیا

اتفاقی ناگوار در اردوی تفریحی آق‌قلا دانش‌آموزان را عزادار ک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram