teraktur 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: معاون فناوری و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: اعتبارات این معاونت به منظور مکانیزه کردن بخش ماشین آلات کشاوری استان در سال 95 نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عید محمد فاروقی اظهار کرد: امسال 542 میلیارد ریال اعتبار به معاونت فناوری و مکانیزاسیون جهادکشاورزی استان اختصاص یافته است.
وی افزود: این اعتبار برای خرید ماشین آلات کشاورزی و ادوات زیربخش های زراعت، باغبانی، دامداری، طیور، شیلات، آبزیان، جنگل و مرتع در استان هزینه خواهد شد.
به گفته وی، اولویت هزینه کرد این اعتبار برای جایگزینی و نوسازی کمباین ها، خرید انواع کارنده ( ردیف کار)، کمک خاک ورزی و کشت مستقیم، خرید سمپاش و نوسازی ناوگان سمپاشی و خرید ماشین آلات نشاء کار می باشد.
طبق آمارهایی که از وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی گلستان ارایه می شود، این استان رتبه نخست کشور در تعداد کمباین را دارد، اما 16 درصد این ماشین های برداشت غلات زیر 13 سال عمر دارند، 34 درصد بین 13 تا 20 سال و 50 درصد بالای 20 سال قدمت دارند.

 

* 30 درصد مبلغ خرید ادوات نوین کشاورزی، بلاعوض است
فاروقی افزود: برای خرید ادوات نوین کشاورزی، 30درصد مبلغ به متقاضی به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
وی گفت: این اقدام با هدف تشویق کشاورزان برای نوسازی ادوات کشاورزی صورت می گیرد.
معاون جهاد کشاورزی گلستان همچنین از کمک بلاعوض برای خرید ماشین و ادوات توسعه ای کشاورزی خبر داد و افزود: این کمک با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در کشاورزان برای خرید ماشین و ادوات توسعه ای کشاورزی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، متقاضی مدارک موردنیاز برای خرید ماشین و ادوات کشاورزی شامل کپی شناسنامه، کارت ملی و دفترچه کشاورزی همراه با درخواست کتبی را باید به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان محل سکونت خود ارایه دهد تا در کارگروه مکانیزاسیون مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تسهیلات برای خرید ماشین و ادوات کشاورزی 80 درصد است و بقیه مبلغ خرید به عنوان سهم آورده کشاورز محاسبه می شود.
فاروقی افزود: ارایه تسهیلات برای خرید ماشین و ادوات کشاورزی با کارمزد 18 درصد است که مدت بازپرداخت ویژه ماشین های کشاورزی سبک و متوسط تولید داخل پنج ساله وبرای ماشین های سنگین اعم از تولید داخل و خارج هفت ساله است.
همچنین طبق اعلام اسماعیل مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان حدود 26 هزار دستگاه تراکتور و افزون بر دو هزار و 700 دستگاه کمباین در بخش کشاورزی فعال است و با افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در دو سال اخیر، میزان هدررفت کاهش یافته است و میزان تولیدات زراعی از سه میلیون و 300 هزار تن به سه میلیون و 800 هزار تن حاضر رسیده که رشد 13درصدی را نشان می دهد.
در استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور 650 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که هر ساله افزون بر 70 نوع محصول زراعی و باغی در این اراضی تولید می شود.
گلستان یکی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی کشور بویژه در بخش غلات و دانه های روغنی است و بیشترین تولید زارعی آن به گندم اختصاص دارد.
به گفته رییس جهادکشاورزی گلستان از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری این استان، 68 درصد بصورت مستقیم یا غیر مستقیم درگیر کار کشاورزی هستند./ ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

دستگیری پنج شکارچی غیرمجاز در گلستان

کاهش 18 درصدی تصادفات در جاده‌های استان گلستان

توقف طرح انتقال آب گلستان به استان سمنان

۷ کمیته ستاد انتخابات استان گلستان تشکیل شد‌

راه‌اندازی پایانه صادراتی صنایع دستی و فرش در گلستان

راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram