Aseman Nama Gonbad 1اخبار ویژه گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: در سومین روز از هفته دولت، نخستین آسمان نمای دیجیتال نجوم گلستان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه و نیز برخی مسئولان گنبدکاووس در این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، در آیین افتتاح این آسمان نمای دیجیتال که روز پنجشنبه درمحل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو شهر گنبدکاووس برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، از راه اندازی دومین آسمان نمای دیجیتال نجوم این استان در آینده نزدیک در شهر گرگان خبر داد.
عبدالرحیم سیفی گفت: برای راه اندازی آسمان نمای دیجیتال نجوم گنبدکاووس که در زمینی به مساحت 30 مترمربع به صورت گنبدی شکل و با ارتفاع تقریبی شش و نیم متر احداث شده، مبلغ 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی باتشریح برخی اهداف احداث این آسمان نمای دیجیتال نجوم، افزود: این مکان علمی که گنجایش 50 نفر را دارد، محلی برای پاسخ به سوالات بیشمار کودکان و نوجونان و نیز دانش آموزان درحوزه آسمان، ستارگان، سیارات و اجرام آسمانی خواهد بود.
سیفی آموزش مباحث علمی ازجمله نجوم، تقویت کار گروهی در کودکان و نوجونان در انجام فعالیت های علمی و تقویت بنیه اعتقادی کودکان و نوجوانان با مباحث خداشناسی را ازجمله اهداف احداث نخستین آسمان نمای دیجیتال نجوم استان گلستان برشمرد.
وی با تشریح برخی اقدامات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، از کسب رتبه نخست این استان در راه اندازی شش کتابخانه سیار روستایی در دوسال اخیر که جمع کتابخانه های سیار گلستان را به هشت واحد رساند، خبر داد و گفت: کتابخانه های سیار استان به کودکان و نوجوانان 100 روستا خدمات ارائه می‌دهند.

Aseman Nama Gonbad 2

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان همچنین از افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای علی آباد کتول و گالیکش تا پایان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث کانون در آخرین شهرستان بدون کانون استان یعنی کردکوی بزودی آغاز می شود.
سیفی همچنین از راه اندازی موزه علوم و مرکز آموزش فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان و نیز راه اندازی مجدد کتابخانه پستی در آینده نزدیک در شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: این شهرستان در انجام فعالیت های حوزه کودکان و نوجوانان درسطح استان پیشرو است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از تلاش های جهادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در انجام اقدامات سخت و نرم افزاری، درسطح استان و این شهرستان قدردانی کرد.
فرهاد شیبک با اشاره به جمعیت بالای دانش آموزی (افزون بر 61 هزار نفر) گنبدکاووس، نیاز این شهرستان را به احداث چند کانون دیگر پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضروری دانست و گفت: خیرین و نهادهای خدماتی چون شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی لازم را در این خصوص دارند.
وی باتاکید برضرورت انجام اقدامات زیربنایی درحوزه های مختلف، حوزه کودک و نوجوان را از مهمترین حوزه ها در انجام این اقدامات دانست و برآن تاکید کرد.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان در زمینه فعالیت درحوزه نجوم و ستاره شناسی بویژه درگروه سنی نوجوانان و جوانان سابقه زیادی دارد و هم اکنون چندین انجمن دانش آموزی دراین حوزه فعال است./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

 

مطالب مرتبط:

نشانه های اصلی کمبود آهن در بدن

مراسم نكوداشت مختومقلي فراغي در آق‌توقاي+ تصاویر

دستگیری پنج سارق موتورسیکلت در گنبدکاووس

تجلی وحدت در مراسم نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور+گزارش تصو

حرکت خزنده جامعه به ضرر جریان اصلاح طلبی/اصولگرایی مدرن/آغاز

برگزاری جشنواره غذای سالم با شعار غلبه بر ديابت در گاليكش

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram