IMG 1466تورکمن نیوز - اخبار گلستان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: وزارت بهداشت با راه‌اندازی بخش پیوند کلیه و واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در استان گلستان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سید احمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون حدود 850 بیمار دیالیزی در استان گلستان وجود دارد که حداقل 10 درصد آنها نیاز به پیوند کلیه دارند که امیدواریم با راه‌اندازی واحد پیوند کلیه و فراهم آوری اعضای پیوندی OPU در استان، دیگر نیازی به مراجعه به تهران و شهرهای بزرگ برای پیوند نخواهند داشت.

وی افزود: در بازدید رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت از بخش پیوند و واحد فراهم آوری اعضای پیوندی OPU مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان، با راه اندازی این بخش موافقت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری برای صدور موافقت اصولی از دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

حسینی گفت: در استان گلستان 10 مرکز دیالیز با 136 دستگاه دیالیز وجود دارد و در سفر رئیس انجمن بیماران خاص به استان گلستان قرار شد 50 دستگاه دیالیز به استان اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: هر بیمار دیالیزی 4 بار در ماه باید دیالیز انجام دهد که به علت کمبود امکانات این تعداد به 2 تا 3 ماه در استان گلستان رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اهمیت حمایت از بیماران خاص در استان اظهار داشت: کار فرهنگی می‌تواند در راستای هدایت بیماران خاص به مراکز درمانی، ارائه آموزش‌های پیش‌آگاهی افراد تاثیرات مثبتی داشته باشد.

حسینی افزود: سالانه افراد زیادی در استان به بیماری‌های کلیوی مبتلا می‌شوند که رشد 15 درصدی جمعیت این بیماران در استان نگران کننده است.

وی با اشاره به علت‌های اصلی بروز بیماری‌های کلیوی افزود: بزرگترین و مهم‌ترین علت بیماری‌های کلیوی، فشار خون بالاست و علاوه بر این، بیماری‌های کلیوی در بیماران دیابتی و افرادی که به صورت مادرزادی دارای اختلال در عملکرد کلیه هستند، شایع است./تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان

نبش قبر، پرده از فروش يك نوزاد پسر در بیمارستان برداشت

بزرگترین پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری گلستان در گنبدکاووس

برگزاری نخستین دوره مسابقات اسکواش بانوان کشور در گلستان

انهدام باند سرقت مسلحانه طلا در گلستان / اعتراف سارقان به سر

در ایام دهه فجر ۱۷ واحد صنعتی استان گلستان افتتاح می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram