TurkmensNews Telegram TN

Internetتورکمن نیوز- دانش‌ و فن‌آوری: دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان نسبت به افزایش جرایم اینترنتی هشدار داد و گفت: هم اینک دست کم هر هفته بین 20 تا 30 پرونده با موضوع جرایم اینترنتی وارد دادسرای گرگان می شود. 

حجت الاسلام سیدمصطفی حقی روز سه شنبه رقم واقعی جرایم مجازی را بیش از این اعلام و اظهار کرد: بسیاری از قربانیان جرایم اینترنتی برای حفظ آبرو، از اعلام جرم خودداری می کنند.

وی با بیان این که همه گیری استفاده از شبکه های اجتماعی، زنگ خطر افزایش جرایم اینترنتی را در استان به صدا در آورده است بار دیگر به مردم به ویژه جوانان توصیه کرد که در استفاده از نرم افزارهای ارتباطی، محتاطانه تر عمل کنند و از قرار دادن عکس های خصوصی، خانوادگی، اسرار و اطلاعات خود، بر روی شبکه های اجتماعی بپرهیزند.

به گفته دادستان مرکز گلستان مجرمان اینترنتی با عضویت در شبکه های اجتماعی و دوستی با کاربران پس از دسترسی به عکس و مشخصات افراد، این اطلاعات را در صفحه های مجازی که به نام این کاربران ایجاد می کنند منتشر و با تهدید افراد، دست به سوء استفاده های مالی و اخلاقی می زنند.

حجت الاسلام حقی، توسعه و سهولت دسترسی به اینترنت، تنوع نرم افزارها و شبکه های اجتماعی و شکل نگرفتن فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی را از علل افزایش جرایم اینترنتی دانست.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با بیان این که با وجود هشدارهای دستگاه قضایی و انتظامی همچنان شاهد کلاهبرداری های پیامکی هستیم تصریح کرد: نکته جالب در کلاهبرداری های اینترنتی، درگیر شدن اقشار مختلف جامعه است به گونه ای که از بی سواد تا تحصیلکرده و پزشک نیز در بین قربانیان کلاهبرداری های اینترنتی دیده می شوند.

وی با بیان این که برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد از دیگر جرایم اینترنتی شایع در استان است بار ِ دیگر به مردم توصیه کرد: فریب کلاهبردان پیامکی را نخورند و شماره حساب و کلمه عبور خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند.

تورکمن نیوز به گزارش دادگستری گلستان، دادستان گرگان افزود: شهروندان در صورت بروز مشکل در فضای مجازی مراتب را با دستگاه های انتظامی و قضایی در میان بگذارند.

حجت الاسلام حقی در ادامه از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اینترنتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد و افزود: از این پس پرونده های مربوط به جرایم اینترنتی و فضای مجازی به شعبه 8 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارجاع می شود.

حجت الاسلام حقی افزایش جرایم اینترنتی، حجم بالای مراجعات مردم به دادسرا و رسیدگی تخصصی را، علت اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به این جرایم عنوان کرد.

مطالب مرتبط:

آب های زیرزمینی گلستان در شرایط بحرانی است

92 روستای گلستان فاقد لوله کشی آب شرب است

اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان

شکست نماينده گلستان در هفته اول ليگ برتر فوتبال ساحلي كشور

راه‌اندازی سامانه 1580 حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان

واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی مصداق بارز زمین‌خواری است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram