tarhe nime tamam 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: استاندار گلستان گفت: شرایط فعالیت و حضور بخش خصوصی در بخش‌هایی که برند استان گلستان محسوب می‌شوند فراهم و تسهیل می‌شود و دستگاه های اجرایی استان باید طرح‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، حسن صادقلو، ظهر امروز در کارگروه تملک دارایی استان گلستان با اشاره به حمایت از طرح‌های بخش خصوصی در بخش‌های برند استان اظهار داشت: در این‌ باره باید اقدامات علمی انجام‌ شده و برندهای استان مانند خاویار تبدیل به یک فرهنگ عمومی شوند.

وی با اشاره به معرفی 62 طرح برای واگذاری به بخش خصوصی افزود: طرح‌های معرفی‌ شده باید جاذبه‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید به سمت پشتیبانی علمی و نظارت رفته و با واگذاری بخش‌ها و طرح‌های قابل‌ واگذاری در راستای چابک‌سازی دولت گام بردارند.

صادقلو تأکید کرد: باید به بخش خصوصی اعتقاد و اعتماد داشته باشیم و بتوانیم تعداد بیشتری از پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گفته وی، کشاورزی یکی از حوزه‌هایی است برای بخش خصوصی نیز جذابیت دارد و باید پروژه‌های خاص و بیشتری در این بخش برای واگذاری آماده شود.

صادقلو گفت: تکمیل برخی از این طرح‌ها که در دولت‌های گذشته آغاز شده از عهده و توان دولت خارج است و باید از توان‌ بخش خصوصی برای تکمیل آن استفاده کرد و اولویت اصلی در این واگذاری‌ها طرح‌های نیمه‌ تمام است.

استاندار گلستان اظهار کرد: با واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی هم از هدر رفت بودجه‌های دولتی برای اجرای آن‌ها جلوگیری شده و هم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

صادقلو با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گلستان در بخش گردشگری گفت: یکی از بخش‌های مورد تأکید در واگذاری طرح‌های نیمه‌ تمام بخش گردشگری است و تکمیل زیرساخت‌های مرتبط با این بخش جهش اقتصادی در استان را سبب می‌شود.

وی افزود: دیوار تاریخی گرگان از جذابیت‌های مهم استان گلستان است که برای تعمیر و معرفی آن به گردشگران اقدامات مناسبی انجام‌ نشده است و واگذاری بخشی از این دیوار به بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی به صنعت گردشگری استان داشته باشد./تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

برگزاری دومین دوره مسابقات شتردوانی در گلستان

4 بهمن - 24 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت

ترکمنستان طراحی و ساخت یک کارخانه سیمان را به مناقصه گذاشت

امنیت در مرزهای کشور زمینه عملی کردن اقتصاد مقاومتی را فراهم

سفر نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب به استان گلستان

حضور وکیل در پرونده‌ها، سرعت رسیدگی را بیشتر می‌کند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram