RamezanAli Badliتورکمن نیوز- اخبار گنبد: فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس در تور یک روزه خبرنگاران استان از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در حمل بازدید عرصه پرورش شترمرغ شهرستان گنبدکاووس گفت: بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار در سال 94 در قالب تسهیلات بانکی برای صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی از طرف این شهرستان واکذار شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، رمضانعلی بادلی افزود: با این اعتبار بیش از 550 نفر اشتغالزایی شده که یک میلیارد از این اعتبارات مربوط به صنایع تبدیلی است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود ادامه داد: بسیج جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان یک نهاد برگرفته از دل مردم برای همه اقشار و قومیت‌ها اشتغالزایی نمود است.
بادلی تصریح کرد: یک هزار و 400 عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در دهه فجر در استان افتتاح شده است و این عرصه‌ها سبب احیا روحیه کسانی که دچار مشکلات اقتصادی بودند، شده است.
فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: امام راحل از دل مردم ایران بلند شد و تلاش کرد تا قدرت ......... که وابسته  به هیچ کشور استکباری نباشد تشکیل دهد، قدرتی که نه ظلم بپذیرد و نه ظلم نماید و طرفدار مظلومین باشد.
دانیال سرودی پرورش‌دهنده شترمرغ گفت: مرتب به 50 راس شترمرغ در این عرصه در هر دوره پرورش می‌یابد و 50 نفر نیز به صورت مستقیم و 20 نفر در عرصه پرورش زنبورداری اشتغالزایی شدند.
وی افزود: پرورش شترمرغ در این مزرعه کاملا ارگانیک و تمام اجزای شترمرغ از قبیل پَر، تخم‌و غیره، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لطفا در مورد شرکت تعاونی نانوایان نیز توضیحاتی دهید؟ این اتحادیه نانوایان دارای 366 عضو دارد در شهرستان است که 266 مورد پخت دولتی دارند از این تعداد 166، 166 نانوایی در شهر، 194 نانوایی در روستا و 6 روستا به صورت خانه پز فعالیت دارند.
360 نانوایی سهام‌دار شرکت تعاونی نانوایان و ما بقی با دارا بودن پروانه کسب نانوایی مشغول فعالیت هستند.
- جناب علوی در مورد آرد توزیعی و انواع نان در شهرستان نیز توضیحاتی دهید؟
برای شهرستان کنبدکاووس ماهانه حدود 225/53 کیسه سهمیه آرد اختصاص یافته است که با وحه به سهیمه بندی انجام شده  بین نانوایان دولتی توزیع می‌شود که 56 درصد سهمیه ماهانه آرد مربوط به نانوایان روستایی است و انواع‌ نانی که در شهرستان پخت می‌شود شامل: بربری- لواش- سنگک- سبزواری سنتی –حجیم و نیم حجیم- صنعتی – ساندویچی و...

 

جناب علوی مشکلات موجود که نانوایان با آن مواجه هستند را بیان نمائید؟
مهم‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر ناتوایان با آن مواجه هستند این است که اکثر از عرضه دستگاه‌های پخت گذشته است و صرفه‌جویی در انرژی در جریان پخت از بین رفته از طرفی نانوایانبه تنهایی قادر به تعویض این دستگاه‌ها که نیاز در این رابطه حمایت و پشتیبانی دولت است.
فاطمه مسلمی  یکی از تولید کنندگان در عرصه‌ی ترشیجات شهرستان گنبدکاووس در بازدید خبرنگاران گفت: بنده با سرمایه اولیه 8 میلیون تومان شروع به کار نمودم و 15 میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات  بانکی دریافت کردم.
وی افزود: در حال حاضر 5 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شدند و ماهیانه 5 میلیون تومان درآمد دارم که 2 میلیون تومان آن صرفه هزینه‌های جاری است.
مسلمی مشکل اصلی را محدود کردن فعالیت توسط مرکز بهداشت نام برد و گفت: این مرکز فراورده‌های ما را غیر بهداشتی می‌داند و اجازه به عرضه آن در بازار نمی‌دهد.
حسن عرب دیگر تولید کننده در این بازدید گفت: حدود 6 تا 7 سال است که چند کارگاه تولید پوشاک در زمینه پیراهن و شلوار مردانه، شلوار زنانه، و پوشاک بچه‌گانه دارم. قریب 250 میلیون تومان هزینه اولیه این کارگاه شده است و فقط در سال جاری 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم.
وی افزود: جمعا در تمام کارگاه‌ها 30 تا 40 نفر اشتغال‌زایی شده‌اند و ماهیانه 3 تا 4 هزار دست پوشاک تولید می‌شود.
مهم‌ترین مشکل ما در بین جامعه، عدم حمایت مردم از تولیدات داخلی است به طور مثال: تمام تولیدات ما با دوخت و کیفیت مرغوب با برند ترکیه در بازار عرضه می‌شود.
وی اظهار داشت: معمولا پارچه‌های مصرفی ما از چین و ترکیه وارد می‌شود و فروشگاه‌های شهرستان به دلیل تولید در این استان حاضر به خرید اجناس ما هر چند با قیمت مناسب نیستند و ما تولیدات را به تهران عرضه و همین فروشگاه‌ها اجناس ما با واسطه از تهران خریداری می‌نمایند./خبرنگار: فاطمه عبدی

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

عدم تحمل مواد غذایی و تفاوت با آلرژی غذایی

مسی ایرانی؛ از سوارکاری در ترکمن‌صحرا تا پیوستن به توپچی‌های

در سوگ یارجان آخوند

ارائه آموزش‌های ترافیکی به ۷۰ هزار گلستانی/ بیش از ۶۲ درصد ک

سیزدهمین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در گنبدکاووس

عضویت ترکمنستان در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram