Yaddasht TNیادداشت - ترکمن‌نیوز: اصلاحات: دگرگونی در تامین برابری اجتماعی اقتصادی سیاسی و گسترش دامنه اشتراک سیاسی در جامعه است.

و انذر عشیرتک والاقربین – پند و اندرز و اصلاح امور را در قوم و طایفه خود انجام بده – آیه 114 سوره شعراء


اصلاح طلب: هواداری از سیاست تغییر زندگی اجتماعی ... به صورت تدریجی و بدون شتاب با استفاده از روش‌های ملایم است.
انقلاب: دگرگونی سریع کامل و گاه خشونت آمیز در ارزش‌ها و ساختار اجتماعی و نهاد‌های سیاسی است.
مدتی است چند تن از فعالین سیاسی و اصلاح طلبان ترکمن‌ گنبدکاووس در راستای انتخابات شورای اسلامی شهر با طرح بسته پیشنهادی (4+4) در صدد ارائه لیست نامزد‌های خود به صورت ائتلاف با گرو‌ه‌های دیگر در قالب جریان اصلاح طلبی هستند تا به این طریق بتوانند بازتاب و انعکاس این ائتلاف را به انتخابات ریاست جمهوری تعمیم دهند.
ائتلاف به نوبه خود امر مفید و مبارکی جهت کسب نتیجه است. ولی با چه هدف و به چه قیمتی؟
آیا جامعه ما در حال حاضر شرایط پذیرش چنین طرح و ایده‌آل را دارد و آیا اتحاد و ائتلاف حزبی ریاست جمهوری قابل تسری و تلفیق با انتخابات شورای شهر می‌باشند؟
در شرایط آرمانی می‌توان به این حرکت امیدوار بود، ولی باید قبول کنیم هنوز به آن درجه مطلوب نرسیده و فاصله زیادی داریم  تا بتوانیم به همدیگر اعتماد کرده ،لیست واحد ارائه کنیم و اطمینان به پایبندی دو طرف داشته باشیم.
ایشان اگر واقعا به دنبال اتحاد و اصلاح امور هستند چرا بنا به توصیه کتاب آسمانی قرآن کریم این امور را از خود و قوم و طایفه خود شروع نمی‌کنند تا بتوانند به استناد تعریف اصلاح طلبی آن تبعیض و نارسائی‌ها را رفع کرده با جلب رضایت و حمایت درونی جامعه به تدریج و با سرعت مطمئن حرکت رو به جلو کرده مردم را به اهداف آرمانی خود سوق دهند که در آنصورت دسترسی به اهداف  حزبی نیز با سهولت خواهد بود.
بعبارت دیگر " چراغی که به خانه رواست ، به مسجد حرام است" اگر هنر و قدرت انسجام و رهبری داشته باشیم ، باید با حداکثر توان در خدمت و اختیار خود قرار بدهیم.
دوستان عزیز، حرکت شما بدین روش در حقیقت تعریف انقلاب را تداعی میکندکه به یکباره و ناگهانی در صدد تغییر و تحول در جامعه  و منطقه‌ای هستید که هم با افکار و عقاید اصلاح طلبان در تضاد بوده منافات دارد و هم اینکه شرایط (زمانی،  مکانی،محیطی) و همچنین رهبری خاص خود را لازم دارد که بنظر می‌رسد فاقد آن می‌باشید.
مطمئن باشید نتیجه هر چه باشد ، انتظار و مطالبه حزبی برآورد نخواهد شد ، مگر اینکه در پی این افکار و بسته‌های پیشنهادی عوام فریبانه و پوپولیستی، اهداف و مقاصد دیگری در پیش رو باشد.


به کجا چنین شتابان؟
سروران روشن‌فکر، دبیرکل، رئیس یا مسئول فلان حزب یا گروه گنبد کاووس، چه توجیهی وجود دارد که خود را از سیل عظیم و پرخروش مردمی جریان آغزی‌بیرلیک جدا می‌کنید، جریانی موفق که در پی‌اتحاد و همدلی و استفاده از حق قانونی مردم شهر و منطقه بوده در صدد ارائه لیست مشترک و در نهایت انتخاب افراد مستعد و شایسته در جهت تصمیم‌گیری برای عمران و آبادانی با استفاده از پتانسیل خود می‌باشند.
جریان مخالف ، تا دیروز با هجمه به یاش‌اولی‌گری و امروز به نام و با نتیجه تخریب جریان اصلاح‌طلبی واقعی قصد ریزش آراء و کاستن از حضور پرشور مردم و در نتیجه محو و شکست جریان آغزی‌بیرلیک و اهداف آنرا دارند.
باید توجه داشت انتخابات (شورای اسلامی شهر- ریاست جمهوری) دو مقوله جدا از هم بوده و در حال حاضر با شرایط کنونی جامعه ما قابلیت استفاده و بهره‌برداری همزمان را ندارند.
شورای اسلامی شهر یک حرکت اجتماعی و بومی است که به منظور عمران و آبادانی شهر برنامه‌ریزی و ساماندهی شده ولی انتخابات ریاست جمهوری یک حرکت ملی و سیاسی است که اهداف کلی نظام و کشور را دنبال می‌کند.
آشکار و مبرهن است. نه تنها اکثریت ترکمن‌ها ، بلکه اقبال عمومی جامعه اهل سنت کشور با جریان اصلاح‌طلبی همراهی دارد.
که ریشه در ذات ونیت مردم دیندار و صبور مناطق اهل سنت کشور و به خصوص ترکمن‌ها داشته. عجین شده است.
ولی باید هوشیار باشیم تا از این پتانسیل بالقوه و احساسات پاک در جهت منافع شخصی سوء‌ استفاده و بهره‌برداری نشود.

یادداشت نویس:  شهروند خبرنگار

توضیح: مطالب و یادداشت‌های ارسالی از طرف شهروند خبرنگاران و مخاطبین پایگاه خبری ترکمن‌نیوز به منزله تایید یا رد آن توسط سردبیر این خبرگزاری مردمی نبوده و در جهت رعایت حقوق مخاطبین منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط:

50 درصد واحدهای مسکونی روستایی گنبدکاووس نیاز به مقاوم سازی

دستگیری ۵۰ نفر به اتهام تخلفات انتخاباتی در استان گلستان

حرکت قطار لوکس طلایی روسیه به سمت تهران+عکس

امدادرسانی به ۸ خودروی سانحه دیده در محور توسکستان و چهارباغ

توپ طلاي 2014 به رونالدو رسيد

اختلاف خانوادگی در رامیان گلستان منجر به قتل شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram