sanaye dasti gonbadkavoos 01تورکمن نیوز- اخبار گنبدکاووس: معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: به دنبال برندسازی و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی شهرستان گنبدکاووس به‌عنوان محور اشتغالزائی در این شهرستان هستیم.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز، محمد حمیدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه متمرکز تولید فرش ریزبافت در کانون ولایت این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان گنبدکاووس، در برخی از حوزه‌ها به دنبال برندسازی و تجاری‌سازی هستیم و از آنجائی‌که در بخش صنایع دستی ظرفیت بالایی دارد، در این قسمت تلاش بیشتری داریم.

وی افزود: تنها نمایشگاه و موزه فرش در شهرستان گنبدکاووس دایر است و کارگروه اشتغال این شهرستان نیز با تکیه بر صنایع‌دستی تشکیل شده که دوباره فعال خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: این کارگاه‌ها برای درآمدزایی این خانوارها و عدم آسیب اجتماعی ناشی از بیکاری و توسعه شهرستان موثر خواهد بود و از آنجائی‌که بازار فروش این کارگاه‌ها، توسط کمیته امداد در نظر گرفته شده است می‌تواند انگیزه و امید افراد مشغول به کار را دوچندان کند.

وی اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را هم از منظر ایجاد درآمد برای خانواده های آنان و هم کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر توصیف کرد و گفت: با فعالیت جدی‌تر کارگروه اشتغال شهرستان با تکیه بر صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، توسعه اقدامات آغاز شده از سوی کمیته امداد، در دستور کار این کارگروه قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به محرومیت‌های این شهرستان به ویژه در بخش داشلی‌برون گفت: ظرفیت بالایی در این بخش برای توسعه تولید فرش وجود دارد و لازم است این‌گونه آموزش‌ها و کارگاه‌های تولید فرش ریزبافت که تضمین خرید آن، انگیزه بالایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، در مناطق مختلف شهرستان توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

طرح شهید شوشتری به صورت کامل در گنبدکاووس اجرائی شود

عملیات اجرایی احداث کارخانه استحصال ید در منطقه مرزی گنبدکاو

احداث ایستگاه چهارم آتش‌نشانی /آتش‌نشانی گنبدکاووس با کمبود

انتخابات شورای اسلامی شهر گنبدکاووس برای نخستین بار الکترونی

برگزاری هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس

بارش شدید در بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس باعث مرگ یک نفر ش

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram