farmandar gonbad 01تورکمن نیوز- اخبار گنبدکاووس: معاون استاندار و فرماندار ویزه شهرستان گنبد کاووس از راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری شرق استان گلستان در هفته آینده در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، مهندس حمیدی در همایش کارآفرینی جوانان، چرا و چگونه؟ این شهرستان، اظهار داشت: این مرکز با هدف حمایت از کارآفرینان و جوانان نخبه و صاحب اختراع راه اندازی می شود.
وی، حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش در امر توسعه و اشتغال را از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت با وجود مشکلات و تنگناهای مالی، حمایت ویژه ای از کارآفرینان و ایده های برتر بویژه ایده های نسل جوان و تحصیل کرده درحوزه های مختلف انجام می دهد.
مهندس حمیدی، کار آفرینی را تنها راه ایجاد اشتغال نسل جوان دانست و اضافه کرد: کارآفرینی یعنی استفاده حداکثری ازمنابع محدود با به کارگیری علم، دانش، خرد و دانایی برای زندگی بهتر است و این مهم با شعار محقق نمی شود.
وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گلستان و اینکه این بخش نمی تواند به تنهایی محور توسعه استان قرار گیرد، تصریح کرد: امروز بخش کشاورزی با مشکل کمبود زمین و آب مواجه است و تنها با کشاورزی مبتنی بر علم و دانش و خلاقیت و نوآوری می توان امنیت غذایی جامعه را تامین کرد.
معاون استاندار گلستان یادآور شد: با توجه به مشکلات بخش کشاورزی، امروز محور توسعه استان علاوه بر کشاورزی، بر محور صنعت، خدمات و گردشگری تنظیم شده است که پیگیری تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری اینچه برون ازسوی مسئولان دراین جهت است.
مهندس حمیدی، شمار دانش آموختگان بخش کشاورزی و مهندسی ساختمان گلستان را 15 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: جوانان تحصیل کرده باید با فکر و خلاقیت برای خود کارآفرینی کنند و دراین راه دولت نیز حمایت های لازم را انجام می دهد.
وی، کارآفرینی و استفاده از ظرفیت های موجود را از مصادیق تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری دانست و گفت: با فکر و ایده های خلاق می توان به این مهم دست یافت.
دکتر محمدعلی برزعلی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان و دکتر بهزاد شهرابی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد علی آباد کتول نیز دراین هماش در سخنانی جداگانه ای، با خوب ارزیابی کردن ظرفیت های این استان درحوزه کار آفرینی، برلزوم توجه ویژه به ظرفیت ها، منابع و بازار مصرف دراین حوزه تاکید کردند./ فرمانداری گلستان

 

مطالب مرتبط:

اجرای ۱۲ پروژه در حوزه بانوان استان گلستان

گفتگو با سردار آزمون: آرزوی بازی در رئال مادرید دارم

شاخص‌های عقب‎افتادگی استان‌ها در بودجه کشور لحاظ نمی‎شود

‌محکومیت شکارچیان متخلف در کلاله

خسارت وارده به یک هزار هکتار مزرعه کلزا توسط پرندگان مهاجر د

ایران روابط اقتصادی خود را با اروپا و آمریکا از سر می‌گیرد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram