Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/Sport-News/Valibal/Valibal-1394/AbanMah-94/Tozihat-Shora/شریف_نافعی_2.JPG'
There was a problem loading image 'images/Sport-News/Valibal/Valibal-1394/AbanMah-94/Tozihat-Shora/شریف_نافعی_2.JPG'

Ali Purmandi 01 1ناگفته‌ها از سایه پرفشار تیم‌داری والیبال گنبد بروی شورا و شهرداری

 علی پورمندی رئیس شورا، برخی موانع تیمداری در والیبال گنبد را مطرح کرد

 تورکمن نیوز – احمد فضلی: چند وقت اخیر صحبت‌هایی مبنی بر اینکه شهردار و شورای شهر گنبد مانع تیمداری والیبال هستند از سوی برخی افراد در بین مردم و رسانه‌ها مطرح شد که برای شفاف‌سازی این شایعات و رسانه‌ای کردن اینکه شهردار و شورای شهر برای تیمداری والیبالی‌ها در سال جاری چه کارهایی کردند دعوت آقای پ‍ورمندی رئیس شورا را ‍‍ پذیرفتیم.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، در این نشست و گفتگو مسائلی همچون ماجرای حضور سه گزینه برای تیمداری در والیبال گنبد، نشست‌های بی فایده با مسئولین تیم والیبال تعاون گنبد، انتظارات ناجوانمردانه و حتی غیر قانونی از شورا و شهردار، بسیاری از جزئیات مذاکره با مسئولین تیم جواهری گنبد و همچنین جریان منتفی شدن بودجه 50 میلیونی شورا برای تیمداری فوتبال گنبد مطرح شدند.
هر چند از اعضای شورای شهر زودتر از اینها انتظار دعوت داشتیم تا از همان ابتدا مسائل و مشکلات پیش روی تیمداری والیبال در گنبد را برای علاقمندان به این رشته ورزشی اطلاع رسانی کنیم اما شنیدن صحبت‌های آقای پورمندی بعد از برطرف شدن مشکل تیم‌داری گنبد در والیبال بسیار شنیدنی می‌باشد.
در ادامه گفتگوی صمیمی آقای علی پورمندی با خبرنگار ما آمده است:
ابتدا از ورودتان به والیبال گنبد بگویید و بعد برویم سراغ اصل موضوع یعنی بحث مشکلات مالی به بار آورده تیم والیبال تعاون گنبد!
در اولین تمرین تیم والیبال تعاون حاضر شدم و در همان وقت تمرین متوجه شدم که من را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره تیم تعیین کرده بودند، در حالی که من اصلا والیبالی نبوده و زمانی یک فوتبالیست بودم، هر چند همیشه والیبال را به عنوان هوادار از زمان‌هایی که تماشاگران کنار خط در سالن‌های ورزشی گنبد می‌نشستند دنبال کرده‌ام.
به هر حال من را به عنوان هیئت مدیره وارد نشست‌ها کردند و در همان صحبت‌های اولیه با توجه به تجربه تیم والیبال فولاد عظیمی گنبد مسائلی را متذکر شدم. در حضور مربیان، بازیکنان و سایر مسئولینی که در تیم تعاون قصد همکاری داشتند گفتم که در عقد قرارداد دقت زیادی داشته باشید، هر چند آقای عاشوری (مدیرعامل تیم والیبال تعاون گنبد) یک آدم خوب، مخلص، قابل قبول و زحمت‌کش باشد اما چیزی که فردا شما می‌توانید به آن اتکا کنید همان برگه قرارداد شما خواهد بود. اینکه آیا از محتوای قرارداد شما اداره ورزش و جوانان اطلاع دارد و همه مسائل احتمالی همچون چک‌های برگشتی را بصورت کاملا واضح و شفاف توضیح دادم.


نشست اعضای شورا با مسئولین شرکت سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون چه شد، چه کسانی در این نشست مهمان اعضای شورا بودند و چه صحبت‌هایی و تصمیم‌گیری‌هایی در مورد تیم‌داری مجدد تعاون در ورزش گنبد انجام گرفت؟
این نشست با حضور رئیس شرکت سرمایه گذاری بانک توسعه و تعاون کل کشوری برگزار و مسائلی در مورد سرمایه گذاری آنها در گنبد مطرح شد که اتفاقا برخی خبرنگاران در مورد نشست با مسئولین تعاون بر ما انتقاد کردند اینکه سال گذشته چه بر سر والیبال گنبد آورده‌اند و چطور شما با آنها وارد مذاکره شده‌اید.
ما اعضای شورا وظیفه داریم که هر شخص سرمایه‌گذاری را برای مذاکره و صحبت جهت تیم‌داری قبول کنیم و با آنها نشست خوبی داشتیم و در طی جلسه از نظر مالی چون سررشته تحصیلی داشتم کاملا عملکرد مالی سال گذشته تیم تعاون را زیر سوال بردم و در مقام شورا از مسائل مالی پیش آمده دفاع کردم. در ادامه قرار شد پروپزال از سوی ما نوشته شود و به آنها ارائه کنیم.


آیا مسئولین تیم تعاون که بدهکاران والیبال گنبد در سال 93 هستند جوابی در مورد چگونگی پاس کردن بدهی‌های به بار آورده سال گذشته خود داشتند؟
بله توسط یکی از حاضرین در نشست این مسئله به اینگونه مطرح شد که آیا تیم‌داری مجدد تعاون در گنبد فقط برای سال جدید برنامه ریزی می شود و بدهی های سال گذشته تسویه حساب شده است که در پاسخ آقای عاشوری زمین های کلار دشت را مطرح کردند و متذکر شدند که در حال حاضر با تک تک بازیکنان تعاون با همین زمین ها در حال تسویه حساب هستیم. که در همان جلسه موضوع صحت زمین های کلاردشت را آقای طاهر آزمون تایید کردند.

 

آیا با نشست و مذاکره با مسئولین سرمایه‌گذار بانک توسعه و تعاون نتیجه‌ای کسب‌ کردید؟
نخیر به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم، پروپزال نوشته و تحویل آنها شد پیگیری‌ها انجام گرفت و بر طبق وظیفه و نقش همکاری شورا یک مبلغی در حدود پنج میلیارد تومان در حساب‌های بانکی شورا وجود دارد که قرار بود برای توسعه و تعاون انتقال شود. اما متاسفانه پروپزال به مرحله اجرا و عملی نرسید چون آنها نتوانستند و از محاسبات خود ناامید شدند و در حدود سه هفته قبل از مطرح شدن موضوع تیمداری جواهری گنبد بحث حضور مجدد تعاون کاملا منتفی شد.

 

بحث حضور مجدد شرکت سرمایه‌گذاری هاوش برای تیم‌داری والیبال گنبد چه توضیحی دارید؟
بعد از منتفی شدن موضوع تعاون بحث حضور مجدد آقای محمدی با شرکت سرمایه گذاری هاوش پیشنهاد و مطرح شد که بر طبق روال کار شورا از حضور هاوش نیز استقبال کردیم.
اما موضوعی که خیلی ما را اذیت می‌کرد نوع و محتوای قرارداد مسئولین قبلی شورای شهر با شرکت هاوش بوده که خیلی از مسائل در آن نامشخص می‌باشد و متاسفانه برخی مسئولین مرتبط با ورزش گنبد ما را در قبول کردن شرایط غیرمنصفانه هایپر هاوش جهت تیم‌داری تحت فشار قرار می‌دادند و تنها به فکر تیم‌داری والیبال بودند.
آقای مهدی محمدی مدیرعامل شرکت هایپر هاوش خواسته‌های نامعقولی برای تیمداری در والیبال گنبد از شورا داشت، با وجود اینکه قرار شده بود یک و نیم میلیارد از شورا به حساب هایپر هاوش انتقال شود اما در ادامه خواسته‌هایی همچون گرفتن زمینی گران‌قیمت در سطح شهر به ارزش یک میلیارد متعلق به شهرداری را از ما داشتند و حتی آنها حداقل انتظارشان این بود که یکی از طبقات مجتمع تجاری در حال ساخت واقع در خیابان دانش را از آنها پیش خرید کنیم و جهت پول نقد یکی از زمین های مربوط به شهرداری در سطح شهر را به هایپر هاوش تحویل دهیم.


تیمداری شورا و شهرداری گنبد چه شد؟ نظرتان در مورد داشتن سازمان فرهنگی ورزشی در گنبد چیست؟
خیلی پیگیر این قضیه بودیم که سازمان فرهنگی ورزشی ایجاد کنیم اما دو شرط لازم است، یکی اینکه فقط مرکز استان‌ها می‌توانند سازمان فرهنگی ورزشی داشته باشند و دومین شرط اینکه شهر‌هایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر شامل این موضوع می‌شوند.
در نهایت رسیدیم به موضوع تیمداری جواهری گنبد که سومین گزینه روی میز بود...
بعد از بحث محمدی و هایپر هاوش موضوع تیمداری جواهری مطرح شد، مسائلی که ما با جواهری در آخرین روزهای باقیمانده به شروع لیگ به توافق رسیدیم مواردی بودند که می‌توانستیم چند ماه زودتر به این نتیجه برسیم اما به خاطر انتظارات تعریف نشده از شورا و مشکلاتی که برای همکاری با خواسته‌های جواهری گنبد وجود داشت، توافق نهایی با تیم‌داری جواهری گنبد به تاخیر افتاد.

 

از موضوع پشت پرده جریمه یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی شرکت بازرگانی جواهری گنبد چه خبر؟
بحث زمین‌خواری و تغییر کاربری مربوط به زمین‌های شرکت جواهری واقع در ورودی شهر که حتی باعث شده شهردار قبلی گنبد بخاطر این موضوع دادگاهی شود و قضایایی که با موافقت شهردار قبلی صورت گرفته این روزها بطور شدید از سوی دادستانی در حال پیگیری می‌باشد و برخی‌ها بدون اطلاع از جزئیات این موضوع از طریق رسانه‌ها ما را تحت فشار قرار می‌دهند که چرا با شرایط کاری شرکت جواهری موافقت نهایی به عمل نمی‌آورید.
طبق مقررات زمانی که شهردار پروانه‌ای برای ساخت صادر می‌کند بایستی در نهایت برای آن پروژه پایان کار صادر کند، مخصوصا اینکه جریمه ماده 100 آن پروژه دریافت شده است و فعلا شهردار قبلی متهم می‌باشد و از طرفی به شهردار حال حاضر گنبد گفته شده که بخاطر جریان دادگاهی شدن این موضوع در صورت امضا و صدور پایان کار مربوط به جواهری گنبد، شخص شهردار را مقصر خواهیم شناخت. از سوی دیگر با فرستادن ریش سفیدان و اهالی رسانه متاسفانه در چند وقت اخیر ما اعضای شورا سخت تحت فشار بودیم.

شریف نافعی 2

در ادامه شریف نافعی عضو شورای اسلامی شهر، توضیحاتی برای تکمیل بحث تیم‌داری والیبال توسط جواهری گفت:
زمین‌هایی که در حال حاضر در اختیار شرکت جواهری قرار دارد برای تغییر کاربری بایستی از نظر جهاد کشاورزی مورد تایید قرار می‌گرفت و بدون اینکه مجوز از سوی جهاد کشاورزی صادر شود، شهردار قبلی پروانه ساخت صادر کرده است و در حال حاضر امور اراضی پیگیر این موضوع شده و شرکت جواهری را جریمه کرده است.
رئیس شورا در ادامه افزود:
جریمه شرکت جواهری گنبد در مورد توضیحاتی که آقای نافعی تشریح کردند، یک میلیارد و سیصد میلیون تومان می باشد.
جواهری گنبد از شهردار می خواست که پایان کار پروژه ها را صادر کند و قصد داشت با فروش پروژه های تجاری خود مبلغ جریمه یک میلیارد و سیصد میلیونی را تامین کند.
 ما برای حل مشکل جواهری جلسات متعددی را با فرماندار و شهردار داشته ایم اما به هر حال برای این مسائل راهکاری پیدا نشد و نمی توانستیم شهردار را وارد حاشیه کنیم و تا حدودی تیمداری جواهری نیز منتفی به نظر می رسید.
محمدرضا جواهری (رئیس هیئت والیبال گنبد) پسر آقای حاج رمضان جواهری مدیرعامل تیم جواهری گنبد با من بصورت تلفنی تماس گرفتند و گفتند که شما کاری کنید که ما بتوانیم مشکلاتمان را رفع کنیم. در این خصوص با شهردار و بعد از آن فرماندار ویژه گنبد درمیان گذاشتم و برخی مسائل و مشکلات جواهری را تا جایی که در چارچوب قوانین شهرداری و دولتی اجازه می‌داد رسیدگی و کمک کردیم، تا جواهری هم بتواند تیم‌داری کند.


در جواب سوال مبنی بر بودجه 50 میلیون تومانی که قرار بود به تیمداری فوتبال گنبد در لیگ استان کمک مالی شود، شریف نافعی گفت:
ابتدا قرار بود شهرداری در فوتبال تیمداری کند و بخاطر اینکه شهرداری در حال حاضر بنا به مقررات نمی تواند تیمداری کند متاسفانه این کار منفی شد، ولی می تواند به هیئت های ورزشی کمک مالی کند اما مستقیم نمی‌تواند به باشگاه‌ها جهت تیمداری کمک مالی کند. ما به هیئت فوتبال گنبد اعلام کردیم که شما در قالب هیئت تیمداری کنید و شورا فقط در این شرایط می تواند به تیمداری فوتبال گنبد کمک مالی نماید. زمانی که خبر بودجه 50 میلیونی شورای شهر جهت کمک به تیمداری منتشر شد آن مالکان تیم ها به قصد دریافت این بودجه تشکیلات خود را بیشتر از قبل احیا کردند و همچنین از مسئولین هیئت فوتبال فاصله گرفتند که متاسفانه آنها از شرایط و مقررات اختصاص این بودجه اطلاع نداشتند.


در نهایت به خاطر ناهماهنگی تیم‌ها با هیئت فوتبال یا بلعکس و فراهم نشدن شرایط قانونی اختصاص این بودجه مجبور شدیم تصمیم شورا برای کمک به تیم‌داری را تغییر دهیم و با کاهش مبلغ آن بودجه در نهایت مبلغ پنج میلیون تومان به حساب هیئت فوتبال گنبد از طرف شورا کمک و قرار شد نصف آن به استادیوم فوتبال تختی گنبد هزینه و نصف دیگر آن به حساب تیم فوتبال عقاب گنبد پرداخت شود./کاغذشیشه‌ای

مطالب مرتبط:

فیلم‌های جشنواره عمار در گلستان به نمایش در می‌آید

سه دیدار ملی پوشان والیبال ایران در بلگراد برگزار می‌شود+عکس

پایه و بنیه حقوقی مناسبات بین ترکمنستان و ارمنستان گسترش می‌

کاندیداهای متخصص و مجرب انتخابات دور هشتم اتاق بازرگانی گرگا

گزارش تصویری / مراسم رژه روز ارتش در گنبد کاووس

شام آخر نیم فصل والیبال با چاشنی حقارت والیبال گنبد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram