Maryam Tosiتورکمن نیوز- اخبار ورزش بانوان: اعزام مریم طوسی به تورنمنت‌های خارجی به عملکرد و کسب نتایج مطلوب وی در مسابقات قهرمانی کشوری که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود بستگی دارد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، دو ومیدانی جزو رشته های است بانوان در آن همچنان فرصت کسب سهمیه المپیک دارند. این در حالی است که تا کنون تنها لیلا رجبی، در رشته پرتاب وزنه موفق شده است حضورش را بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ مسجل کند. اما دختران دو ومیدانی کار در مسابقات پیش رو همچنان فرصت دارند تا در صورت بدست آوردن رکورد مورد نظر مجوز حضور در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ را بدست بیاورند.

پریسا بهزادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون دو ومیدانی در این خصوص گفت: ورزشکاران تا تیر ماه سال جاری می توانند در مسابقات پیش رو و در صورت رسیدن به حدنصاب و رکورد مورد نظر راهی مسابقات المپیکی شوند. مثلا در رقابت های قهرمانی کشوری که دهم و یازدهم در شیراز برگزار می شود دختران می توانند در صورت به دست آوردن رکورد ورودی المپیک راهی این مسابقات شوند.

وی خاطر نشان کرد: به غیر از مسابقات قهرمانی کشوری، رقابت های بین المللی جام کازانف قزاقستان را داریم که در این مسابقات نیز ورزشکارانی که احتمال کسب سهمیه دارند اعزام می شوند. به طور مثال به غیر از لیلا رجبی که در پرتاب وزنه  سهمیه حضورش در المپیک ریو را قطعی کرده است، مریم طوسی، دونده کشورمان نیز جزو ورزشکارانی است که احتمال بدست آوردن مجوز حضور در بازی های المپیک را دارد. فدراسیون در در دویست متر بیشتر به وی توجه می کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دو و میدانی در خصوص در خواست طوسی به منظور شرکت در تورنمنت خارجی اظهار کرد: طوسی، در اقدامی از فدراسیون درخواست کرد تا در مسابقات خارجی شرکت کند که تلاش می کنیم به یک یا دو تورنمنت خارجی ( لیگ اروپایی ) نیز اعزام شود که در نهایت بتواند سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب کند. اقدامات اولیه برای اعزام وی صورت گرفته است اما این اعزام در صورتی انجام می شود که طوسی در مسابقات قهرمانی کشوری نتایج مطلوبی کسب کند.

بهزادی افزورد: مریم طوسی در سال ۹۴ آسیب دیدگی داشت که در بهمن ماه زیر نظر فدراسیون پزشکی کاملا رفع شد. باید دید در مسابقات قهرمانی کشوری چه عملکردی دارد تا در رقابت های جام کازانوف و یک یا دو مسابقه خارجی ( لیگ اروپایی ) بتواند کسب سهمیه کند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما حمایتمان از تمام بازیکنان است اما در این دوره از بازی های المپیک همه چیز سخت تر شده است رکورد ها  تغیییرات زیادی کرده است، دخترای ما شرایط خوبی دارند و طی چند سال اخیر سالانه ۱۶ و ۱۷ رکورد کشوری جابه جا می شود اما هنوز به آن رکورد های لازم و مطلوب که سریع بتوانیم کسب سهیمه کنیم نرسیدیم. سپیده توکلی جزوه ورزشکارهای خوب کشورمان در ماده پنجگانه و هفتگانه است ولی رکورد او بالای ۶۰۰۰ است اما در جهان ۵۰۰۰ است و برای او حضور در مسابقات جهانی سخت است من فکر می کنم با حمایت فدراسیون و استان ها در یک برنامه استراتژیک بلند مدت حتی در دوره های بعدی المپیک می توانیم سهمیه های بیشتری را کسب کنیم.

بهزادی در خصوص تغییرات رکورد در این دوره از مسابقات المپیک توضیح داد: رشته دو و میدانی شامل ماده های بسیاری زیادی است، که فدراسیون جهانی آمده است در دو بخش بانوان و آقایان حدنصابی در هر ماده ارائه داده است، مثلا در همین دوی ۲۰۰ متر که مریم طوسی تلاش می کند در این ماده کسب سهمیه کند باید رکورد ۲۰,۲۳ را کسب کند تا بتواند سهمیه حضور در بازی های المپیک را بدست آورد.

وی درباره در خواست لیلا رجبی برای اعزامش به بلاروس گفت: فدراسیون برای در خواست رجبی اقدام کرده است و الان نیز در شورای برون مرزی است و فکر می کنم تا اواخر اردیبهشت ماه به اتفاق مربی خود ( همسرش، پیمان رجبی ) عازم بلاروس شود./منبع: سایت ورزش بانوان

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

اختلاف خانوادگی در رامیان گلستان منجر به قتل شد

ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معر

کاهش ورودی 18هزارپرونده به محاکم گلستان/روحانیون شیعه و سنی

اعلام نتایج شمارش آرا در حوزه‌های مختلف گلستان

مشکلات فراروی پروژه انتقال برق ارمنستان به ایران کاهش می‌یاب

آخرین آمار از تعداد کشته‌شدگان در تصادفات نوروزی؛ مرگ ۱۴۵ نف

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram