b_300_300_16777215_00_images_News_social_Vahdat-Hafte_Haji-Nazar-Shirmohamadli_(1).jpgتورکنمن نیوز- اجتماعی: حجت‌الاسلام حسینی در مراسم هفته وحدت شهرستان آق قلا گفت: بسیار خوشحالم که در منطقه‌ای حضور دارم که فضای وحدت بین شیعه و سنی مثال‌زدنی و بسیار شورانگیز، شعف انگیز و دلگرم کننده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاونت مرکز راهبردی فرماندهی کل قوا ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد مبارک پیامبر مکرم اسلام اضافه کردند:وجود وحدت در این منطقه که قومیت ها و مذاهب گوناگونی زندگی می کنند؛ بسیار با ارزش است و موید این موضوع است که در در بین اهل سنت بر خلاف برخی مناطق، اسلامیت بر قومیت فائق آمده است و این نشانه‌ی ارزشمندی است.


وی با بیان اینکه وظیفه علما در قبال مردم سنگین است، اظهار داشت : در مناطقی مانند ترکمن صحرا که تدین و عبودیت مردم  آن مشهود است، علما مسئولیت سنگینی برعهده دارند چرا که امروز وقتی دلهای مشتاق و گوش های شنوا و افراد متدین بسیاری هست ؛ تکلیف علما سنگین تر خواهد بود. طبیعتا بخش اعظم این اتفاق مبارک ، مدیون انقلاب اسلامی است. انقلابی که دین را دستور زندگی قرار داده و حکومت و قانونی مبتنی بر دین بنا نهاده است و این از برکات خون شهداست. وی افزود حفظ وحدت نیاز امروز و هر روز اسلام هست وخواهد بود وحدت تاکتیک یا یک سیاست اداره‌ی نیست بلکه یک باور واعتقاد اساسی و بنیادی می‌باشد.


منطقه ترکمن صحرا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند، وجود بیش از 520 شهید در منطقه ترکمن صحرا نشانه بسیار بزرگی است و عظمت و افتخار بس عظیمی را نشان می‌دهد، جوانان اهل نماز این منطقه شیفته اسلام و انقلاب‌اند و این موضوع حاکی از آن است مردم ایران اسلامی یکپارچه و متحد حول محور اسلام و قرآن با همه وجودشان ایستاده و مصمم به حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی هستند. حجت الاسلام حسینی تاکید کرد انقدر اشتراکات بین شیعه وسنی زیاد است که پرداختن به اختلافات کار درستی نیست و اگر اختلافی نیز هست نباید میان مردم عادی و کوچه بازار کشیده شود این موضو عی است که باید در بین علما و در حجره‌ها به آن پرداخته شود.


معاونت مرکز راهبردی فرماندهی کل قوا در بخش دیگری از سخنانش اضافه کردند:خطر افراطیون و تکفیری ها، اتحاد موجود در این منطقه را تهدید می کند ولی بصیرت و نگاه علمای منطقه ترکمن صحرا ارزشمند است و هوشیاری خودشان را به اثبات رساندند و از همان ابتدا صف خود را از گروه های تکفیری جدا کردند .


وی ادامه داد :جنایاتی که گروه های تکفیری با سر دادن شعارهای الله اکبر مرتکب می شوند؛ چیزی جز بدنام کردن اسلام و چهره نورانی پیامبر مکرم اسلام نیست.


دکتر حسینی تصریح کرد: علمای ما بیدار هستند ولی لازم است هوشیاری خود را در مقابل خطرات این جریانات بیشتر کنند و مراقب خود و مردم منطقه باشند تا تحت تاثیر این افکار آلوده قرار نگیرند و این تکلیف سنگینی است که بر دوش شما نهاده شده است .
وی ادامه داد: امروز آنچه که جمهوری اسلامی را در این منطقه آشوب زده در یک ساحل امن و کشتی نجات قرارداده است لطف خدا و برکات اسلام عزیز و خون شهدا و این انسجام و همدلی است و هر حرکتی که بخواهد به اتحاد اسلامی ضربه بزند یا تحریک شده دشمن است یا ناشی ازغفلت ماست ؛ بنابراین مراقب باشیم تا این اتحاد که به بهای 520 شهید ترکمن و 240 هزار شهید ایران اسلامی بدست آمده است در سایه غفلت ما از بین نرود.

 

b_500_500_16777215_00_images_News_social_Vahdat-Hafte_Haji-Nazar-Shirmohamadli_(3).jpg

 

b_500_500_16777215_00_images_News_social_Vahdat-Hafte_Haji-Nazar-Shirmohamadli_(5).jpg

 

b_500_500_16777215_00_images_News_social_Vahdat-Hafte_Haji-Nazar-Shirmohamadli_(7).jpg

 

 

 

مطالب مرتبط:

آتش بدون دود/ تحلیلی بر قومیت گرایی ترکمنها در عصر حاضر

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶ پروژه آب منطقه‌ای استان گلستان در دهه

اجرای طرح جمع‌آوری مکانیزه زباله به زودی در گنبدکاووس

غارت آب های زیر زمینی با چاه های غیرمجاز/ گلستان در آستانه خ

جنگ بر سر آب در ایران آغاز شده است/اشک و آه مادر محیط زیست ا

جشنواره طبخ غذای سالم در شهر تاتارعلیا برگزار شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram