koshtarga 01اخبار گنبدكاووس- توركمن‌نيوز: رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو، دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه دام شهرداری گنبدکاووس راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از تسنيم نادر گوکلانی روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره شیوع بیماری تب کریمه اظهار داشت: در راستای پیشگیری از  بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای سال تاکنون جهت مبارزه با انگل‌های خارجی و با همکاری دامداران کار سمپاشی آغاز شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس افزود: در این سمپاشی، 38 هزار مترمربع، 850 راس دام سنگین و 4 هزار و 800 راس دام سبک در شهرستان گنبدکاووس سمپاشی شدند.

وی تصریح کرد: با همکاری بسیج سازندگی نیز سمپاشی در 60 روستای گنبدکاووس که آمار جمعیتی دام بالایی دارند، آغاز شده است.

گوکلانی یادآورشد: 3 دوره کلاس‌های آموزشی برای ذابحین و شاغلین در کشتارگاه دام، اتحادیه قصابان، مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی جهت آشنایی با این بیماری و چگونگی پیشگیری از آن برگزار شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: همچنین 10 دوره آموزش چهره به چهره برای چوبداران و دامداران در میدان دام و روستاهای اطراف اجرا شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: از آنجائی که ویروس عامل بیماری در برابر تغییرات pH حساس است اگر گوشت پس از کشتار 24 الی 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری شود، سبب از بین رفتن ویروس می‌شود.

گوکلانی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو، دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه دام شهرداری گنبدکاووس راه اندازی شد.

مطالب مرتبط:

آتش در جنگل قرق گرگان مهار شد

بستری شدن گوینده خبری تلویزیون در بیمارستان

قانون جدید شرط سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: انتشار مقاله در همایش‌ها

بازدید فرماندار گمیشان از ساختمان در حال ساخت اداره گاز سیمی

آغاز خرید تضمینی گندم در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram