Toop Valibalتورکمن نیوز- اخبار والیبال: رسول آقچه لی والیبالیست گلستانی و کاپیتان تیم ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در چهار بازی اخیر تیم در رقابت های قهرمانی آسیا به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، درخشش رسول آقچه لی و اسماعیل مسافر داشلی برون بازیکنان گلستانی تیم ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال پسر آسیا که به میزبانی چین تایپه در جریان است ،همچنان ادامه داد.
تیم ملی والیبال پس از کسب برد های قاطع در مرحله گروهی در برابر تیم های ترکمنستان، قطر و هنگ کنگ به عنوان سرگروه به دور بعدی رقابت ها صعود کرد که روز چهارشنبه در نخستین دیدار دور دوم با درخشش پشت خط زن و کاپیتان تیم و کسب 13 امتیاز از سوی آقچه لی توانست سریلانکا را نیز از پیش روی بردارد.
آقچه لی در دیدار اول برابر ترکمنستان نیز با کسب11 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان انتخاب شده بود.
تیم ملی در بازی چهارم خود که رسول آقچه لی و اسماعیل مسافر داشلی برون را در ترکیب اصلی داشت، نمایش خلاقانه ای را ارایه کرد و توانست حریف سریلانکایی را همانند سه بازی گذشته با نتیجه سه بر صفر شکست دهد.
تیم ملی ایران در مرحله دوم با تیم های کره جنوبی، سریلانکا و ترکمنستان هم گروه است، ولی به دلیل پیروزی در دور گروهی برابر ترکمنستان در دور دوم با این تیم بازی نمی کند و نتیجه همان بازی قبل برای ایران ثبت می شود.
بنابر این ملی پوشان ایران در آخرین بازی مرحله دوم پنجشنبه 24 تیر به مصاف کره جنوبی پرافتخارترین تیم این رقابت ها می روند.
تایلند، قزاقستان، ایران، ترکمنستان، چین، ژاپن، کره جنوبی و سریلانکا تیم هایی هستند که به جمع 8 تیم برتر رقابت ها راه یافتند و بعد از پایان این مرحله به صورت ضربدری برای حضور در نیمه نهایی به مصاف هم می روند.
هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از شنبه 19 تا یکشنبه 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه در حال برگزاری است.
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران 12 بازیکن را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی کرده است که رسول آقچه لی، علی رمضانی، علی اصغر مجرد، محمود رسولی، اسماعیل طالبی خامنه، توحید صمدی، طیب عینی ثمرین، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی سوچلمایی، میربابک موسوی گرگری، اکبر ولایی و اسماعیل مسافر داشلی برون هستند.
مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، محمد امین شاکری (آنالیزور)، دکتر مهدی احمدی (فیزیوتراپ)،محمود محمدی (ماساژور) و اکبر محمدی به عنوان سرپرست ملی پوشان را در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا همراهی می کنند
گلستان یکی از قطب های والیبال کشور محسوب می شود که بازیکنان بزرگی همچون عظیم جزیده، غیاث الدین صحنه، بای‏محمد دوجی، خلیل آزمون، حبیب کوزه‏لی، مجید آزمون ، ادریس دانشفر ،میکائیل تاجر و فرهاد قائمی از جمله نامداران آن در این ورزش هستند./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

افزایش 70 درصدی تولید میگو در استان گلستان

چرا به زبان فارسی می‌نویسیم؟

سفر مشاور رئیس جمهور به استان گلستان

آیت‌‌الله شاهرودی: خبرنگاری شغلی مقدس و خدمت به همنوعان است

سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای در بندرگز دستگیر شد/ اعتراف به ۲۵ ف

نجات معجزه آسای دختر خردسال در سقوط خودور سواری به دره+تصویر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram