Harifanتورکمن نیوز - اخبار والیبال: سومین حریف ایران در راه المپیک ریو 2016 تیم ملی والیبال فرانسه قهرمان اروپا و لیگ جهانی 2015 است که بازیکنانش به خروس‌های اروپا مشهور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین روز رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو روز سه شنبه یازدهم خردادماه با چهار دیدار پیگیری خواهد شد.
تیم ملی والیبال ایران در حالی به مصاف فرانسه در این روز می رود که این تیم به عنوان یکی از هماهنگ ترین تیم های جهان در این رشته ورزشی شناخته می شود.
فرانسه همراه با کانادا در جای دهمِ رده بندی جهانی والیبال قرار دارد و در رقابت های انتخابی المپیک قاره اروپا با یک غافلگیری بزرگ دیدار فینال را به روسیه باتجربه واگذار کرد تا بخت صعود مستقیم به ریو را از دست داده و به توکیو بیاید تا بلکه از این طریق شانس المپیکی شدن خود را بیازماید.
والیبال فرانسه تاکنون سه بار در سال های 1988، 1992 و 2004 در المپیک حضور داشته که به ترتیب رتبه های رده هشتم، یازدهم و نهم المپیک را به خود اختصاص داده است. با این حال، هفت مدال اروپایی و سه مدال جهانی تیم ملی والیبال فرانسه را به ویژه در این دو سال اخیر به مثابه یکی از قدرت های برتر دنیا مطرح کرده است.
لورنت تیلی سرمربی 53 ساله و الجزایری الاصل فرانسه که سابقه بازی در دو المپیک سئول و بارسلون را همراه با 407 بازی ملی طی سیزده سال و نیز سه سال کاپیتانی فرانسه را در پرونده کاری خود دارد، حالا دوست دارد روند موفقیت های اخیر تیمش را در المپیک هم ادامه دهد و نخستین مدال المپیکی والیبال فرانسه را برای کشورش به ارمغان آورد.
او مربی برتر سال 2015 کشورش شده و حالا با رئیس جمهور نیز فالوده می خورد. برایش مستند می سازند و تیمش را آبرودارِ ورزش فرانسه در جهان، آن هم در مقابل آبروبری های امثال میشل پلاتینی در فسادهای مدیریتی فوتبال معرفی می کنند.
فرانسه بازیکنان ششدانگی دارد. بنجامین تونیوتی؛ پاسور این تیم که بهترین پاسور لیگ جهانی 2015 شد و امسال هم ارزشمندترین بازیکنان لیگ لهستان نام گرفت، یکی از خوش فکرترین پاسورهای جهان است.
اِروین ِنگاپِت؛ اسپکری با دست به توپِ فوق العاده که هنرمندانه و تماشاگرپسند بازی می کند و یکی از بهترین های لیگ ایتالیاست، البته فقط در داخل زمین. او به شدت در جامعه، قانون گریز و بداخلاق است. به طوری که یک جستجوی ساده در اینترنت فهرست بلندبالایی از تخلفات و محکومیت های او را به دست خواهد داد. از رانندگی بدون گواهینامه تا تصادف و فرار، ضرب و شتم، حبس تعلیق، بازداشت های چند روزه و… با این حال در زمین والیبال یک ستاره بی چون و چراست.
آنتونی روسیه، کِوین لِرو، نیکولاس لی گاف، کوین تیلی و گِرِبِنیکوف هم دیگر بازیکنان مطرح فرانسه اند که در کنار یکدیگر یک تیم منسجم را تشکیل داده اند. یک تیم به معنای واقعی کلمه، که بازیکنانش با اتحاد مثال زدنی تا آخرین لحظه برای ثبت نتیجه دلخواه شان در زمین مبارزه می کنند.
ملی پوشان فرانسه علاوه بر لیگ کشورشان در ترکیه، لهستان، ایتالیا و آلمان توپ می زنند و به توکیو آمده اند تا با بلیت ریودوژانیرو به پاریس برگردند.
ایران و فرانسه تاکنون چهار بار به صورت رسمی مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که پیروز هر چهار مصاف فرانسوی ها بوده اند.
نتایج دیدارهای رسمی ایران با فرانسه از آغاز تاکنون به قرار زیر است:
1970 (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – فرانسه (3)
2004 (انتخابی المپیک): ایران (صفر) – فرانسه (3)
2014 (قهرمانی جهان): ایران (یک) – فرانسه (3)
2014 (قهرمانی جهان): ایران (2) – فرانسه (3)
تیم ملی والیبال ایران قبل از اعزام به توکیو نیز دو دیدار دوستانه و تدارکاتی برابر فرانسه در خاک این کشور برگزار کرد که در دو مسابقه مغلوب این تیم شد.
تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با دو برد و پنج امتیاز صدرنشین جدول این رقابت هاست و فرانسه با یک برد و چهار امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

مطالب مرتبط:

تغییر در برنامه اردوی تیم ملی والیبال بانوان؛ ملی پوشان 6 رو

برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی کبدی بانوان ایران در گرگان

آشنایی با سه والیبالیست گنبدی اعزامی به المپیک و پارالمپیک ر

توصیه های نمکی را جدی بگیرید

برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزشی رده های سنی 8 تا 14سال گلس

اس ام اس های خنده دار

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram