valibal 13shاخبار والیبال-تورکمن‌نیوز-  والیبال گنبد با سابقه بیش از ربع قرن حضور متوالی در لیگ برتر خطر حذف از این رقابت ها را احساس می کند و اگر این اتفاق رخ دهد شاهد سقوط پایتخت والیبال ایران خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری پایتخت والیبال ایران؛  فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور ۱۶ مهر با حضور ۱۲ تیم آغاز خواهد شد، تیم‌های پیکان، بانک سرمایه، کاله، سایپا، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردکان، شهرداری ساری، متین ورامین و پارسه، ۱۰ تیمی هستند که فصل گذشته در لیگ برتر والیبال باقی ماندند تا به همراه تیم‌های سپهر الکتریک قزوین و رعد پدافند اصفهان که به لیگ برتر صعود کردند، ۱۲ تیم فصل جدید این رقابت‌ها را تشکیل دهند.

اما تیم پارسه به دلیل مشکلات مالی از حضور در لیگ برتر والیبال کناره گیری کرد و تا این لحظه تیم فرش محتشم کاشان جایگزین پارسه شده و خبری از حضور تیمی از گنبد نیست.

این در حالی است که فدراسیون والیبال ۲۰ شهریور را آخرین مهلت ثبت قراردادها اعلام کرده و قرعه کشی هم ۲۵ شهریور برگزار خواهد شد و گنبدی‌ها همچنان امیدوار هستند تا امسال هم تیمی در لیگ برتر والیبال داشته باشند.

گنبد بیش از ۲۵ سال است که به صورت متوالی در لیگ برتر والیبال حضور داشته و مسئولان ورزش استان و شهرستان همچنان در تلاش گرفتن سهمیه از فدراسیون برای حضور گنبد در لیگ برتر والیبال هستند تا نوار متوالی حضور آنها در بالاترین سطح والیبال ایران پاره نشود.

حضور نداشتن گنبد در لیگ برتر والیبال به ضرر فدراسیون است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد معتقد است حضور نداشتن تیمی از این شهرستان در لیگ برتر والیبال به ضرر فدراسیون خواهد بود و باید فضایی برای حضور نماینده گنبد فراهم شود.

ابراهیم غفاری اظهار کرد: گنبد ۲۵ سال متوالی است که در لیگ برتر والیبال تیمداری کرده و متاسفانه سال گذشته به لیگ دسته اول سقوط کردیم.

وی افزود: فدراسیون والیبال دفعات زیادی با استفاده از وایت کارت اقدام به اضافه کردن تیم‌های لیگ برتر والیبال کرده و ما انتظار داریم تا این اتفاق برای گنبد هم رخ دهد.

غفاری تصریح کرد: گنبد سال‌ها به والیبال ایران خدمت کرده و بازیکنان زیادی در تمامی رده‌های ملی داشته و حق والیبال گنبد این نیست که اکنون در لیگ برتر تیمی نداشته باشد.

وی ادامه داد: حضور نداشتن تیمی از گنبد در لیگ برتر والیبال به نفع فدراسیون هم نخواهد بود و والیبال گنبد هم نمی‌تواند مانند گذشته به تربیت نسل ادامه دهد زیرا انگیزه بازیکنان کم می‌شود.

رئیس ورزش و جوانان گنبد با بیان اینکه باید فضایی برای حضور تیمی از گنبد در لیگ برتر والیبال فراهم شود، گفت: به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال متقاعد شده این اتفاق رخ دهد و به دنبال راه حل است و ما هم ۹۰ درصد امیدوار هستیم تا گنبد در لیگ برتر والیبال تیم داشته باشد.

غفاری از جذب اسپانسر برای نماینده گنبد خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال اسپانسری به نام باشگاه تخفیف ایرانیان جذب کرده‌ایم که بودجه مناسبی در نظر گرفته و طی دیداری که با رئیس سازمان لیگ داشته قرار است اساسنامه شرکت را به فدراسیون تحویل دهد.

وی اضافه کرد: فدراسیون والیبال تیم فرش محتشم کاشان را جایگزین پارسه گنبد در لیگ برتر کرده در حالی که چنین تیم‌هایی شاید سال‌های بعد در لیگ برتر والیبال شرکت نکنند اما گنبد همواره در لیگ حضور خواهد داشت.

وی یادآور شد: گنبد سال‌ها به عنوان پایتخت والیبال ایران مطرح بوده و باید این فرصت را به گنبد داد تا باز هم در لیگ برتر والیبال حضور داشته باشد.

والیبال گنبد زمان زیادی را از دست داده است.

رئیس هیئت والیبال استان گلستان هم عنوان کرد که والیبال گنبد زمان زیادی را برای حضور آبرومندانه در لیگ برتر از دست داده و هیچ اردو و دیدار تدارکاتی نداشته است.

عیسی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رئیس هیئت والیبال گنبد برای حضور تیمی از این شهرستان در لیگ برتر والیبال اعلام آمادگی کرده و نماینده مجلس هم از تیمداری گنبد حمایت می‌کند.

وی افزود: هیئت والیبال استان گلستان هم برای حضور تیمی از گنبد در لیگ برتر والیبال با فدراسیون مکاتبه کرده تا رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

سنگدوینی تصریح کرد: بسیاری از کارهای تیمداری گنبد در لیگ برتر والیبال از طریق هیئت والیبال استان انجام نشد و در واقع ما اطلاعی از مسائل نداشتیم.

وی ادامه داد: قرار بود اسپانسر والیبال گنبد با ما نشستی داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و فقط نامه آنها را به فدراسیون ارسال کردیم.

رئیس هئیت والیبال گلستان با بیان اینکه نیاز والیبال گنبد حضور در لیگ برتر است، گفت: البته این گونه تیمداری فایده‌ای ندارد زیرا تیم‌های دیگر بیش از دو ماه است که تمرینات خود را آغاز کرده‌اند در حالی که گنبدی‌ها هیچ اردو یا مسابقه تدارکاتی ندارند.

سنگدوینی بیان کرد: برای حضور آبرومندانه در لیگ برتر والیبال باید برنامه ریزی درستی داشت و گنبد زمان زیادی را از دست داده است.

وی یادآور شد: با این وجود هیئت والیبال استان برای حضور گنبد در لیگ برتر والیبال از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد زیرا والیبال گنبد ظرفیت زیادی دارد و مردم منطقه عاشق این ورزش هستند.

رئیس فدراسیون برای حضور گنبد در لیگ برتر والیبال قول داده بود.

در ادامه به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان گلستان رفتیم و وی یادآور شد که رئیس فدراسیون والیبال برای حضور گنبد در لیگ برتر امسال قول شفاهی داده بود.

بهمن طیبی اظهار کرد: در حال حاضر اسپانسر والیبال گنبد آماده تیمداری در لیگ برتر والیبال است و باید مشکل سهمیه حضور در لیگ برتر را حل کنیم.

وی افزود: سال گذشته و با سقوط تیم هاوش گنبد، رئیس فدراسیون به صورت شفاهی قول داد تا یک سهمیه لیگ برتری به گنبد بدهد و ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی تصریح کرد: احتمال حضور گنبد در لیگ برتر والیبال بسیار زیاد است زیرا گنبد شهر والیبال خیز ایران بوده و اگر نیاز باشد برای حضور تیمی از این شهر در لیگ برتر والیبال با رئیس فدراسیون و وزیر ورزش و جوانان ملاقات خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه تیمداری به این صورت در شان والیبال گنبد نیست، گفت: هر تیمی برای حضور در لیگ برتر باید چند ماه تمرین داشته باشد و بنده هم با این مدل تیمداری موافق نیستم.

طیبی بیان کرد: اما اگر در لیگ برتر شرکت نکنیم باید به لیگ دسته اول برویم و یک سال منتظر بمانیم که سهمیه لیگ برتر کسب کنیم.

وی ادامه داد: البته بسیاری از تیم‌های والیبال کشور هم با این مشکل مواجه هستند و اکنون این اتفاق برای والیبال گنبد رخ داده و امیدواریم که این مشکلات حل شود.

در حالی مسئولان ورزش گلستان و گنبد پیگیر حضور تیمی از این شهرستان در لیگ برتر هستند که بسیاری از بازیکنان گنبدی در این مدت به تیم‌های دیگر کوچ کرده‌اند و مشخص نیست حتی در صورت گرفتن سهمیه لیگ برتر از فدراسیون، نماینده گنبد با چه شرایطی در لیگ برتر حضور خواهد یافت.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: mehrnews

مطالب مرتبط:

بی‎کفایتی سعودی‎ها در حج امسال مشهود بود/به سادگی از فاجعه م

استان گلستان به نسبت جمعیتی رتبه نخست جُرم توهین در کشور را

42 باند مواد مخدر در گلستان منهدم شد

اقدامات دولت یازدهم در جهت حمایت از اهل سنت و قومیت‌ها

مهندس حمیدی: بی‌طرفی کامل را در انتخابات رعایت کنیم

معرفی نفرات برتر مسابقات گلف جام جهان‌نما در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram