SavarKariتورکمن نیوز- اخبار سوارکاری: هفته اول رقابت‌های اسبدوانی کورس تابستانه، عصر جمعه در مجموعه سوارکاری بندرترکمن از توابع استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  در این کورس 68 راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در هفت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 498 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.
در این رقابت‌ها که با حضور نماینده شهرستان‌های غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران بندر ترکمن و بندرگز و مسوولان شهرستانی و استانی برگزار شد؛ اسب های آسا،چینا،وسوسه،سودانور، ایلدرم سروین،قرقیز و دوران به ترتیب قهرمان های 7 کورس بودند.
در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب آسا زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و رضا فهیمی با اسب کرال ایوب و عبدالرحیم آرامیده با اسب ایلکی آی لان به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که پیمان قلرعطا با اسب چینا عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب ابرو و بنیامین جرجانی با اسب پلایت هورس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و 16 تا 28 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که مهران عطا با اسب وسوسه موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب اوکسال و کمال دالیجه عطا با اسب ریحانا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و 24 تا 36 امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب سودانور زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و مهران نوبخت با اسب لیدی ماه و آرمین آق آتابای با اسب ریبل ناز به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا 10 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالخالق چپرلی با اسب ایلدرم سروین نخستین نفر بود که از خط پایان عبور کرد و عنایت الله قلرعطا با اسب بولت و مهرداد خوجملی با اسب رومیا نفرات دوم و سوم بودند.
اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا 18 امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار بودند که مهرداد خوجملی با اسب قره قیز مقام اول را کسب کرد و جواد آچاک با اسب ساوالون و عبدالرحیم آرامیده با اسب خان جهان به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب‌های دوران، آرای و مه گزین به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند.
هفته دوم مسابقات کورس اسب‌دوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 25 تیرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها به مدت پنج هفته ادامه دارد و با هدف افزایش امنیت و حفظ جان چابکسواران، دو دستگاه آمبولانس در مجموعه سوارکاری شهرستان بندرترکمن مستقر هستند.
مسابقات کورس اسب‌دوانی در استان گلستان هر ساله در گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقه مندان بسیاری را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.
بندر ترکمن با 61 هزار نفر جمعیت در شمالغرب استان واقع شده است.
مسابقات تابستانه بندرترکمن با وجود کمبودهایی برای حضور تماشاچیان، مربیان، مالکین و چابکسواران برگزار می شود.
میدان سوار کاری بندرترکمن بیش از 40 سال قدمت دارد./ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

ساخت مستند منا در گلستان/حادثه منا جنایت شفاف آل سعود است

رونمایی از کتاب حوزه ادبیات کودکان ترکمن در گمیشان

برگزاری یادواره‎ها برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اس

برگزاری جلسه كارگروه مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی مناطق

اجرای تغییر الگوی کشت در مزارع استان گلستان

صندوق‌های روستایی در گلستان باز شدند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram