IMG 0917اخبار اسبدوانی گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: هفته قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد کاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوارکاری، در هفته سی ام و قهرمانی این رقابت‌ها عصر جمعه ۷۸ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هشت دور هزار و ۶۰۰ و دو هزار و ۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۱۱۱ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب قابوس زودتر از خط پایان گذشت و یوسف دهش با اسب هایلی و نورمحمد بهادر با اسب آهوچی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و ۳۴ تا ۴۸ امتیازی به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر بود که آرمین آق آتابای با اسب پوربه عنوان اول را به دست آورد و ابوطالب چاریزاده با اسب آی بک و آق اویلی بشگرد با اسب کیارش (۳) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب ماریانا موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب تیپ انتل و پیمان قلرعطا با اسب جان سل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب ایلوسیو زودتر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب سابرینا و ابوطالب چاریزاده با اسب چرچیل به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب پالرمو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب الیشیبا و ستار مهرانی با اسب ویمتو نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۰ تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب تک گل موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب برند و محمد خوجملی با اسب ماه سلطان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب یانیک موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب آی داز و ابوطالب چاریزاده با اسب شمیم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله و هشت امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب آس پایر مقام اول را کسب کرد و اسب‌های شاه سوین و آرشا به ترتیب دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار کرد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند./مهر
گزارش تصویری: یاشار نیازی

 لینک مرتبط با این خبر:

 

مطالب مرتبط:

در دفاع از عملکرد مثبت شورای اسلامی شهر و شهردار گنبد کاووس

دایره المعارف پایتخت والیبال در حال دگرگونی/ تحلیلی بر والیب

تا دو هفته آینده 45 هزار تن هندوانه خوراکی گنبدکاووس به بازا

هفته چهارم کورس اسبدوانی بهاره آق قلا در گنبد برگزار شد

شکست نماينده گلستان در هفته اول ليگ برتر فوتبال ساحلي كشور

بهره‌برداری از 12 پروژه گازرسانی شهرستان کلاله همزمان با هفت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram