b_300_300_16777215_00_images_News_social_Gonbad-Social_Farmandari-G_01.jpgتورکمن نیوز- گنبد: معاون صنایع دستی،سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس همراهی می‌کرد از بازارچه صنایع دستی در نزدیکی برج قابوس بن وشمگیر بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات هنرمندان این شهرستان آشنا شد.


معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: صادرات صنایع دستی و گردشگری کشور از ابتدای سال جلری تا کنون 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.


بهمن نامورمطلق در بازدید از بازارچه صنایع دستی و موزه فرش گنبدکاووس افزود: در سال گذشته در بخش صنایع دستی نزدیک به 120 میلیون دلار صادرات داشتیم.


وی گفت: در مقابل این میزان صادرات صنایع دستی ، تنها 10 درصد صنایع دستی به کشور وارد می شود.


معاون صنایع دستی کشور با اشاره به بازدیدش از برخی کارگاه های تولید صنایع دستی استان، گفت: نبود تشکلات هنرمندان، میزان کم پرداخت تسهیلات بانکی به هنرمندان، عدم تامین مواد اولیه مرغوب و همچنین بروز نبودن طرح های صنایع دستی از جمله مشکلات صنایع دستی این منطقه به شمار می رود.


نامورمطلق افزود: تامین مواد اولیه مرغوب و ارائه طرح های جوان پسند از سوی مراکز دانشگاهی برای طراحی و ساخت تلفیقی صنایع دستی این منطقه می تواند به افزایش فروش این آثار در بازار کمک کند.


به گفته وی، در صورت وجود تشکل هنرمندان می توان از طریق این تشکیلات، مطالبات آنان مورد رسیدگی قرار گیرد تا زودتر به نتیجه مطلوب برسد.


معاون صنایع دستی کشور، قیمت بالای صنایع دستی را یکی از مشکلات این صنایع دانست و گفت: قیمت صنایع دستی خارجی که در بازار وجود دارد به خاطر اینکه با ماشین ساخته می شوند با قیمت پایین تری عرضه می شود.


وی افزود: در حالی که صنایع دستی داخلی با استفاده از دست هنرمندان طراحی و ساخته می شود به همین خاطر قیمت آنان بالاتر از کالاهای خارجی است.


به گفته وی، در صورتیکه هنرمندان از مواد اولیه مرغوب برای تولید صنایع دستی خود استفاده کنند مردم به خاطر ارزش و کیفیت بالای آن کالا، به راحتی صنایع دستی ایرانی را خریداری می کنند.


وی همچنین افزود: در راستای حمایت از هنرمندان و صنایع دستی داخلی، کمرکات کشور و نیروی انتظامی باید از ورود بی رویه صنایع دستی به کشور جلوگیری کنند تا صنایع دستی داخلی که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند به فروش برسد.


نامور مطلق گفت: با جلوگیری از قاچاق صنایع دستی به کشور می تواند علاوه بر حمایت از هنرمندان داخلی ، سبب ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین ارزی اوری برای کشور می شود.


معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص وضعیت اقلام صادراتی صنایع دستی کشور، گفت: در حال حاضر صادرات ما در زمینه های گلیم ، سفال ، شیشه ، قلم زنی ، زیراندازهای کرمان و آذربایجان در وضعیت خوبی دارد بطوریکه امسال نسبت به سال گذشته با همه تحریم های ناجوانمردانه به 40 درصد افزایش یافته است.


وی در خصوص تعداد بازارچه های صنایع دستی در کشور گفت: در همه استان ها بازارچه صنایع دستی دارند و در حال حاضر تلاش می کنیم تا بازار اختصاصی صنایع دستی در تمام شهرستان ها داشته باشیم.


نامورمطلق در خصوص برنامه معاونت صنایع دستی سازمان در زمینه توسعه و تقویت صنایع دستی کشور نیز گفت: توسعه بازرگانی و ارتباط با دانشگاهیان برای تولید نسل جدید صنایع دستی دانش بنیان جزو اهداف اصلی ما در این بخش است و تلاش می کنیم در این زمینه گام برداریم./ سایت فرمانداری گنبد

 

02.jpg

 

03.jpg

 

04.jpg

 

مطالب مرتبط:

راه یابی گلستان و خراسان شمالی به دیدار نهایی کشتی آزاد گروه

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های کارآموزان مرکز آمو

حمیدی فرماندار گنبد: استکبار به دنبال بی‌انگیزه کردن نیروی ک

مجهز شدن 50 درصد از روستاهای علی‎آباد کتول به سیستم مخزن مکا

۶۰۰ دریاچه کشور در حال مرگ است

ترک‌ها به توافق تجارت ترجیحی هم راضی نیستند/سود ۳۵درصدی صادر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram