Sanaye Dastiتورکمن نیوز- میراث فرهنگی و گردشگری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۴۰ بازارچه صنایع دستی در استان گلستان برپا شد و این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 40 بازارچه صنایع دستی در استان گلستان برپا شده که نسبت به سال 93 که در مجموع 9 بازارچه برگزار شده بود، رشد چشمگیری داشته است.

کریمی همچنین جمع کل فروش بازارچه های صنایع دستی در 6 ماه نخست سال 94 را 14 میلیارد و 80 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این درحالی است که میزان کل فروش بازارچه‌های صنایع دستی در سال 93، 19 میلیارد و 844 میلیون ریال بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: با برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع دستی در استان، درنظر است در همه شهرستان‌های استان نیز نسبت به ایجاد بازارچه دائم صنایع دستی اقدام شود.

وی گفت: استان گلستان از لحاظ بالاترین درصد تغییرات تعداد محل بازارچه‌های صنایع دستی نسبت به سال 93، رتبه نخست استانی را در کشور کسب کرد.

کریمی اظهار کرد: این درصد تغییرات تعداد محل نسبت به سال گذشته که مورد تقدیر معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور قرار گرفته، در خصوص برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع دستی در ایام نوروز، تابستان و مناسبت‌های مختلف است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد بازارچه های صنایع دستی، با افزایش میزان فروش محصولات صنایع دستی، حمایت‌های لازم از قشر هنرمند فراهم آمده و زمینه‌های جلب و جذب گردشگران و همچنین رونق اقتصادی منطقه بیش از پیش فراهم شود.

مطالب مرتبط:

انهدام باند سرقت خودرو در گلستان

برنامه روز پنجم رقابت بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی

حمایت از 119 واحد تولیدی در حوزه شهرک‌های صنعتی گلستان

بازدید استاندار گلستان از موزه میراث روستایی گیلان

برپایی چادرهای گاو بانگی در مناطق جنگلی گلستان

اعزام تیم شطرنج ایران به بازی‌های آسیایی در ترکمنستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram