Normofidi Neshast 800x600تورکمن نیوز- میراث فرهنگی و گردشگری: آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: درجهت عملی  شدن برنامه‌های گردشگری و توسعه این صنعت دراستان بیش از پیش تلاش گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیر کل و مسئولین این اداره کل با ایشان، بر تسریع در ساماندهی وضعیت گردشگری استان تاکید داشت و افزود: با توجه به اینکه کلید توسعه استان، گردشگری و علی‌الخصوص جزیره آشوراده و دیوار دفاعی گرگان است، مسوولین باید در راستای عملی شدن آن تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه گلستان صنایع دستی غنی دارد، تصریح نمود: با راه اندازی کارگاه‌ها و خانه صنایع‌دستی در توسعه این صنعت مهم تلاش شود تا با رونق این جذابیت‌ها، چرخه اقتصاد منطقه به حرکت افتد.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان، برفعال شدن تولید دراستان تاکید داشت و اذعان کرد: با ورود مجدد خانواده‌های روستایی به تولید صنایع دستی، می‌توان بر رونق تولید این محصولات همت گمارد.

وی همچنین توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری دراستان را در پیشبرد و رونق استان موثر دانست و بر جذب سرمایه‌گذاران به استان تاکید نمود.

درادامه این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به ضرورت افزایش ماندگاری مسافر در استان اشاره داشت و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای استان گلستان، از این مزیت‌ها باید در جذب مسافر و ماندگاری گردشگران تلاش شود.

ابراهیم کریمی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای اولویت‌های گردشگری اقدام شده و درنظر است پروژه‌هایی را اجرایی نماییم که ماندگاری مسافر را افزایش دهیم.

وی در ادامه به پروژه مهم و بزرگ موزه روستایی قرق اشاره داشت که با حضور معاون اول رییس جمهور کلنگ‌زنی شد و در ردیف اعتبارات ملی قرارگرفت.

کریمی همچنین ظرفیت اقوام استان را ظرفیت دیگر استان برشمرد که در موزه روستایی با اجرای بازی‌های محلی، صنایع دستی و آداب و رسوم اقوام اقدام می‌شود و خانه‌های روستایی دراین موزه ساماندهی می‌شود.

وی درادامه به ایجاد بزرگترین موزه باستان‌شناسی در گنبدکاووس اشاره داشت که با همکاری فرمانداری این شهرستان در حال پیگیری است.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در ادامه گفت: بازارچه صنایع دستی در گرگان راه‌اندازی شده که حدود 200 نفر در این بازارچه اشتغال ایجاد شد و همچنین با ایجاد خانه صنایع‌دستی نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی نیز اقدام شده است.

وی همچنین تملک زمین در اکثر شهرستان‌های استان به منظور راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی اقدام این اداره کل برشمرد و اظهار امیدواری کرد: تا سال آینده، استان از 14 خانه و بازارچه صنایع دستی بهره‌مند خواهد شد.

کریمی در ادامه با اعلام اینکه دیوار دفاعی گرگان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی استان است، گفت: مراحل تمکین ردیف ملی انجام شده و درخصوص احیای یک کیلومتر از این دیوار بزرگ اقدام خواهد شد.

کریمی در پایان به برپایی نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از 24 لغایت 27 شهریور ماه درگرگان، با حضور سفرای کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه اشاره داشت و خاطر نشان کرد: از 28 استان در 164 غرفه جهت حضور در این جشنواره دعوت شده و در بخش توانمندی‌های صنایع دستی و پیوند فرهنگ‌ها از قومیت‌های استان و همچنین روستاهای هدف گردشگری حضور خواهند داشت./میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

جزئیات عرضه در بورس کالا در تاریخ ۹۶/۰۱/۱۶نفت، گاز و پتروشیم

اجرای 790 ویژه برنامه هفته بسیج در گرگان

کشف بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال کالای قاچاق در آق‌قل

بررسی و تصویب سه طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی در کمیسیون برنامه

معاون استاندار گلستان: حضور هنر و هنرمند برای سالم نگه داشتن

سرما و برف در راه گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram