Agh Ghala 31 1 Mاخبار میراث فرهنگی و گردشگری-تورکمن‌نیوز- مدتی است که عملیات ترمیم و مرمت پل تاریخی آق‌قلا با سرعت بیشتری در حال انجام است که امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکار ، همزمان با عید سعید قربان، شاهد تردد شهروندان از روی پل تاریخی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از راه اسپی دژ، پل تاریخی آق‌قلا یک اثر و بنای تاریخی عهد صفوی و تنها پل دارای تزئینات آجری در ایران بر روی رودخانه گرگان به شماره ثبت ملی ۹۱۹ است.

پل آق‌قلا به طول 75.75 و عرض گذرگاه حدود 4.30 متر و حداکثر ارتفاع 12 متر از سطح آب یکی از نمونه‌های منحصر به فرد در این منطقه است.پل دارای چهار چشمه نامساوی با طاق جناغی و پایه‌های مستحکم بوده که پس از کاوش‌های اخیر به نظر می‌رسد بیش از 4 چشمه داشته و در حال حاضر پل دارای 5 پایه آجری است که در سمت شرق موج شکن‌های زاویه‌دار و در سمت غرب پشت بندهای مدوری شکل دارد که تزئینات آجری کاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سازه معماری است.

مدتی است که عملیات ترمیم و مرمت این پل با سرعت بیشتری در حال انجام است که متولیان امور وعده دادند که با تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکار ، همزمان با عید سعید قربان، شاهد تردد شهروندان از روی پل تاریخی باشیم.

تصاویر زیر مربوط به پیشرفت‌های این پروژه در روزهای اخیر می‌باشد.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ روستای چای‌قوشان بزرگ گنبدکاووس ساخته می‌

مراسم نماز میت برای شهدای منا در مصلی اهل سنت گنبد برگزار شد

آخرین تصمیمات کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا از زبان

تفاهم‌نامه احداث بخش داخلی بیمارستان شهدا بین خیر گنبدی و شب

همکاری 6 هزار نفر در برگزاري انتخابات 10 ارديبهشت در گرگان و

پرسنل بیمارستان‌های گنبدکاووس در سوگ سالروز رحلت امام خمینی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram