daneshgah gonbad 01تورکمن نیوز- فرهنگی: رئیس دانشگاه گنبدکاووس از چاپ 17 جلد کتاب توسط اساتید این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز حسین گلچینی صبح امروز در جمع دانشجویان این دانشگاه با اشاره به لزوم تقویت بنیه تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: ایجاد ساختاری جدید و متناسب با نیازهای کشور برای ارزش‌گذاری تحقیقات و پژوهش‌ها ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

 

وی از برقراری ارتباط دانشگاه گنبدکاووس با شبکه شاعا (شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران) خبر داد و تصریح کرد: به موجب این ارتباط و همکاری آزمایشگاه‌های دانشگاه گنبدکاووس را تجهیز و نیازهای سخت‌افزاری آن را به طور کامل برطرف کردیم و امیدواریم به زودی آزمایشگاه‌های دانشگاه گنبدکاووس به عنوان یک مرکز آزمایشگاهی مدرن در منطقه تبدیل و معرفی شود.

 

مجمع سالیانه اتحادیه در آبان‌ماه در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به عضویت این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر خاطرنشان کرد: این اتحادیه که از دانشگاه‌های پنج کشور حاشیه خزر از جمله دانشگاه‌های ساحلی ایران تشکیل شده است با هدف تبادل استاد، دانشجو و تبادل پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

 

گلچینی با بیان اینکه مجمع سالیانه این اتحادیه در آبان‌ماه در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار می‌شود، اضافه کرد: دانشگاه گنبدکاووس از دانشگاه‌های فعال این اتحادیه است و همواره بر تقویت ارتباط میان دانشگاه‌های عضو در سطوح مختلف تأکید کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه گنبدکاووس به زودی مرجع تحقیقات برنج منطقه خواهد شد گفت: دانشگاه گنبدکاووس با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و قرارداد رسمی با موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج ایری وابسته به سازمان فائو در این حوزه گام‌های مؤثری را برداشته است.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با بیان اینکه 17 جلد کتاب توسط اساتید این دانشگاه در سال گذشته به چاپ رسیده است، ادامه داد: این کتاب‌ها با حمایت و ذکر نام دانشگاه گنبدکاووس به چاپ رسیده و مورد استقبال دانشجویان، اساتید و محققین نیز قرار گرفته‌اند.

 

ارتقای رتبه دانشگاه گنبدکاووس به رتبه 21 در حوزه پژوهش در کشور

گلچینی از ارتقای رتبه دانشگاه گنبدکاووس به رتبه 21 در حوزه پژوهش در کشور میان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تأکید کرد: دانشگاه گنبدکاووس دارای دو مجله علمی پژوهشی است و در ترم جاری میزبان و برگزار کننده دو همایش ملی و منطقه‌ای خواهد بود.

 

وی همچنین از افزایش رشته‌های شیمی گرایش فناوری اسانس در مقطع کارشناسی‌ارشد و رشته نرم‌افزار کامپیوتر در مقطع کارشناسی ناپیوسته در ترم جاری خبر داد و افزود: تلاش ما این است که به جای افزایش رشته‌های غیرکاربردی که مبتنی بر نیاز کشور و منطقه ایجاد نمی‌شوند به دنبال ایجاد رشته‌هایی بر اساس نیازهای بومی منطقه باشیم.

 

رئیس دانشگاه گنبدکاووس تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را 130 نفر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 100 عضو هیئت علمی تمام‌وقت و 30 عضو هیئت علمی بورسیه در دانشگاه گنبدکاووس در رشته‌ها و مقاطع مختلف در حال فعالیت هستند./ فارس

 

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

مقدار زیاد ویتامین D در بدن خطرناک است؟

گلستان میزبان مرحله اول لیگ کبدی بانوان باشگاه‌های کشور

نرخ ۱۰/۱ درصدی بیکاری در گلستان/کشاورزی گلستان نباید نادیده

دلار در بازار آزاد 3430 و سکه 1090 هزار تومان

هشدار معاون وزیر علوم: دانشگاه‌ها در ایام انتخابات به کلوپ

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان گنبدکاووس آغاز به کار کرد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram