khabarnegar 18m اخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز-  به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار، جمعی از مدیران استان گلستان در پیام هایی با تبریک این روز از تلاش خبرنگاران درعرصه اطلاع رسانی و کمک به رفع مشکلات جامعه قدر دانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گلستان در این پیام نوشت که روز خبرنگار، فرصتی برای شناسائی و بررسی ابعاد و نقش رسانه ها به عنوان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی، به عنوان چشم بیدار جامعه و زبان گویای مردم و رابط بین مردم و مسئولین، در عرصه اطلاع رسانی صحیح خدمات دولت از یکسو و پیگیری و حل مشکلات مردم از سوی دیگر است.
علی اصغر طهماسبی افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، خبرنگاران و اصحاب رسانه در صحنه‌های پرمخاطره و جنگ تحمیلی به انعکاس اخبار پرداخته و در تهاجم فرهنگی دشمن، بر ملا کننده طرح‌های پیچیده و خزنده دشمنان بوده‌ و کم نبوده‌اند خبرنگاران فداکاری همچون شهید محمود صارمی که تا پای جان بر عهد و پیمان خویش ایستادگی کردند.
وی تاکید کرد: امروز حفظ منزلت اجتماعی و جایگاه ارزشمند خبرنگاران و اصحاب متعهد رسانه، که حرمت قلم را به بهایی سنگین پاسداری کرده و در برابر تهدید و تطمیع سر خم نمی‌کنند، وظیفه مسئولان است تا با فراهم آوردن شرایط و امکانات مناسب، اصحاب قلم را در ایفای نقش سازنده انقلابی، دینی و ملی خود یاری کنند.
دکترمحمدباقر مسعودی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان هم در پیام خود گفت که 17 مرداد روز گرامیداشت و یادمان انسان های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می بردارند و باتلاش بی شائبه به اطلاعات و فرهنگ مردمشان می افزایند.
به گفته وی؛ خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند، خبرنگاران وجدان بیدار جامعه جهانی و تصویرگر زمان خویشند؛ زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با تبریک این روز گفت که رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران و به برکت خون شهدای خبرنگار، بر سر حرفه خویش با هیچ صاحب زر و زوری معامله نکرده اند و اصول انقلابی خود را که همان دفاع از مظلومان و انعکاس درد و رنج آنان است، بهتر از گذشته انجام می‌دهند.
وی با قدردانی از خبرنگاران در اطلاع رسانی از حوزه فعالیت این اداره کل افزود که دست همه اصحاب قلم را در زیر این خیمه صفا و صداقت برای ادامه همکاری های رسانه ای به گرمی می‌فشارم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفته که روز شهادت خبرنگار والامقام ایرنا شهید محمود صارمی و بزرگداشت مقام خبرنگارهر سال بهانه ای بوده تا به جامعه خبری استان گلستان خدا قوت و دست مریزاد بگویم.
علی نظری تاکید کرد: این روز در حقیقت فرصتی است برای پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای که برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات ازهیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
هادی هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان هم در پیامی با تبریک 17مرداد به خبرنگاران ایرنا گفته است که بدون شک رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی بخشی به مردم از طریق ارائه اطلاعات دقیق و روایت حقیقت است.
وی از حضور فعالانه و موثر خبرنگاران در عرصه انعکاس و انتشار درست و به موقع اخبار و همکاری مداوم با دستگاه قضایی در جهت اطلاع رسانی در زمینه های پیشگیری از وقوع جرم و مسائل حقوقی قدردانی کرده است.
احمد جعفری معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف گلستان نیز گفت که ارائه اطلاعات صحیح و صیانت از افکارعمومی در مقابل هجمه های دشمنان، دغدغه راستین خبرنگارانی است که با تأسی از شهید محمود صارمی نشر حقیقت و گسترش آگاهی های عمومی را رسالت ذاتی خود می دانند.
بهمن طیبی میرکل ورزش و امور جوانان گلستان با گرامیداشت یاد خبرنگار شهید صارمی و تمامی شهدا و فرهیختگان عرصه فرهنگ و آگاهی بخشی مردم در پیامی از تلاشگران این عرصه در دو حوزه ورزش و جوانان گلستان قدردانی کرد.
ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان هم گفت که هفدهم مرداد؛ روز خبرنگار بهترین فرصتی است که نگاهی هر چند کوتاه به فعالیت ها، خدمات و تاثیرفعالان عرصه خبر در جامعه داشته باشیم، روزی که یادآور اراده عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت و بازتاباندن واقعیت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند تا هم چشم بینا و هم زبان گویای مردم باشند و با خلق بهترین آثار و واژه ها، درد و مشکلات مردم را بازگو کنند.
غلامرضا کریمی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان نیز گفت که این قشر طلایه دار راستین خدمت به نظام خبررسانی در جمهوری اسلامی ایران همواره سعی بر آن داشته‌اند که با تلاش وافر، جهان را با هاله‌ای از قداست در هم آمیزند تا آنچه را که عرضه می‌دارند ارزش خدایی به خود گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز با تبریک روز خبرنگار گفته است: خبرنگاران سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و البته که انجام درست این رسالت بزرگ اجری اخروی دارد و باید با حمایت همه جانبه از تلاشگران این عرصه قدردانی کنیم.
علیرضا رضوانی مدیرکل زندان های گلستان در پیام تبریک روز خبرنگار گفت که از همراهی، توجه و اهتمام اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی از فعالیت‌ها و خدمات مجموعه زندان ها قدردانی نموده و برای خبرنگاران متعهد و کوشای استان که آگاهی را حق مردم می دانید و برای دانستن، رشد و باروری اندیشه همنوعان خستگی ناپذیرو پرتلاش می کوشید سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهانم.
همچنین روابط عمومی سپاه نینوا گلستان؛ ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دامپزشکی؛ راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ منابع طبیعی و آبخیزداری، کتابخانه های عمومی واستاندارد در پیام های جداگانه این روز را به خبرنگاران ایرنا تبریک گفته اند.
۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان شهید شدند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام 'روز خبرنگار' نامید.

 

گردآوري: گروه خبر تورکمن‌نيوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

 

مطالب مرتبط:

نمونه‌گیری اسب‌های دوخون در گلستان

راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری شرق گلستان در گنبدکاووس

بارش‌های پراکنده در روزهای آخر هفته گلستان را فرا می گیرد

معرفی نفرات برتر جشنواره نمایشنامه‌خوانی در گلستان

توزیع آگهی‌های گلستان برای نخستین بار الکترونیکی انجام می‌شو

به دلیل بی‌توجهی به مقررات تعطیلی 85 کارگاه ساختمانی در گلست

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram