esrafil vaziri 01اخبار فرهنگي- توركمن‌نيوز: فرماندار مینودشت درشرق استان گلستان باتاکید برضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه، گفت: برای تحقق این امر باید از همه فضاها بویژه مکان های عمومی استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مینودشت، اسرافیل وزیری روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: بایستی در مکان های عمومی که رفت و آمد مردم بیشتر است، فضا و امکانات لازم برای مطالعه فراهم شود.
وی گفت: مساجد، ایستگاه‌های مسافربری، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های محلی مکان‌های مناسبی برای فراهم کردن فضا و امکانات مطالعه کتاب است که می‌بایستی توسط انجمن کتابخانه‌های عمومی با همکاری ادارات و نهادها و خیرین این شهرستان محقق شود.
وزیری، توسعه فرهنگ مطالعه کتاب در مناطق روستایی را نیز مهم دانست و اضافه کرد: برای تحقق این مهم نیز می بایست نسبت به راه اندازی کتابخانه‌های سیار در دستور کار انجمن کتابخانه‌های عمومی مینودشت و استان گلستان قرار گیرد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مینودشت نیز از وجود تنها یک باب کتابخانه عمومی درشهر و یک کتابخانه عمومی در روستای صفی آباد این شهرستان خبر داد و گفت: درصدد تهیه زمین مناسب با همکاری مسئولان و خیرین برای احداث کتابخانه عمومی شماره 2 شهر مینوشت هستیم.
یاسر مستانی افزود: توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی درمناطق روستایی نیز با همکاری شوراها و دهیاران درحال پیگیری است و درصورتی که در هر روستا یک ساختمان مناسب با زیربنای 100 مترمربع به نهاد کتابخانه های عمومی اهدا شود، تجهیز و جذب نیروی انسانی آن ازسوی کتابخانه ها انجام می شود.
وی گفت: مینودشت همگام با دیگر شهرستان های استان درحال برگزاری مسابقه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می باشد.
شهرستان مینودشت افزون بر 80 هزار نفر جمعیت دارد که 22 هزار نفر آن در شهر و بقیه در مناقط روستایی این شهرستان سکونت دارند؛ ازمجموع جمعیت آن فقط 3200 نفر درمناطق شهری و روستایی عضو دو کتابخانه عمومی آن هستند.

 

مطالب مرتبط:

10 رویداد مهم برای اقتصاد جهانی در سال 2017

اقامت 122هزار مسافر در نیمه اول تعطیلات نوروزی در گلستان

اعلام تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس دهم در استان گلستان + اسا

همایش بزرگداشت 282-مین سالگشت مختومقلی فراغی 18 اردیبهشت در

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه، مبلمان و خدمات شهری در گلستان

برگزاری مراسم هشتمین سالگرد درگذشت «صفرمراد نیازاف» در ترکمن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram