Reza Faramarzi 5 Eاخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز: کارشناس مسئول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گالیکش گفت: در مدت 2 سال فعالیت اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان، 1200 نفر در زمینه‌های مختلف قرآنی آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حجت‌الاسلام رضا فرامرزی با اعلام این خبر به مناسبت هفته قرآن و عترت گفت: فراگیران قرآن از طریق 25 خانه قرآن و یک موسسه قرآنی، روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم را فرا گرفتند.
وی افزود: تربیت 19مربی آموزش‌های مقدماتی و تخصصی قرآن کریم و صدور گواهی پایان دوره مربیگری برای آنها از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی گالیکش در 2 سال گذشته است.
فرامرزی یاداور شد: در خانه‌های قرآنی، کلاس‌های 2ماهه برای سنین پایین دختران و پسران و نیز بانوان بزرگسال و در موسسه قرآن نیز در هر سال دو کلاس برای بانوان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: به منظور اشاعه فرهنگ مسایل شرعی، عترت و معنویت همه ساله در ماه‌های رمضان و محرم و مناسبت‌های مذهبی دیگر، علاوه بر روحانیون ثابت و بومی، تعداد 30 تا 40 روحانی دیگر نیز به مساجد شهر و روستاهای شهرستان اعزام می شوند.
وی برگزاری هفت هزار مجلس سخنرانی و مصیبت خوانی اهل بیت (ع) و بیان بیش از 3 هزار مسئله شرعی را ازدیگر اقدامات
اداره تبلیغات اسلامی گالیکش در 2 سال گذشته ذکر کرد.
بر اساس دستورالعمل برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های کشور، زمان برگزاری این هفته، با توجه به اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان تعیین و برگزار می‌شود و امسال در استان گلستان 29 بهمن تا پنجم اسفند به عنوان هفته قرآن و عترت و تعیین شده است.
در شهرستان گالیکش که در شرق استان گلستان واقع است، 52 مسجد اهل تشیع، 25 مسجد اهل سنت، 11 خانه عالم، 54 هیات مذهبی برادران و 50 هیات مذهبی خواهران وجود دارد. /ایرنا

مطالب مرتبط:

توضیحات مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص اعزام حجاج به سرزمین

انفجار منزل مسکونی در گرگان ۳ مصدوم برجای گذاشت

صد کاندیدایی که قبل از مردن باید به آنها رای داد!

محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان گلستان اجرا می‌شود

تیم والیبال ایرانیان گنبدکاووس طبق برنامه از هفته آینده در ب

نصب و راه اندازی اولین واگن مکانیزه کندوی عسل در استان گلست

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram