TurkmensNews Telegram TN

Agh ghaya 11 4 Mاخبار روستاها-تورکمن‌نیوز- امام جمعه گنبدکاووس و تنی چند از علمای اهل تسنن این شهرستان برای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در دارالتحفیط روستای «آق‌‌قایه» دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  روستاها به عنوان یکی از پاشنه‌های آشیل توسعه و آبادانی همواره نقش مهم و محوری را در پیشرفت جوامع ایفا کرده‌اند زیرا مولفه‌های توسعه پایدار به صورت یکجا در روستا جمع شده است و به همین دلیل بی‌توجهی به روستاها می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به جوامع بشری وارد کند.

از این رو حجت‌الاسلام محمود ترابی که هراز چندگاهی با وجود آنکه تکالیفی در حوزه عمران و آبادانی و توسعه فرهنگی به صورت مستقیم بر عهده ندارد با حضور در روستاها و مناطق کمتر برخوردار از وضعیت این مناطق مطلع شده و برای بهبود آن چاره‌اندیشی کرده و موارد لازم را به مسوولان برای رفع آن ابلاغ می‌کند.

در آخرین بازدید ایشان در این حوزه وی به همراه تنی از چند از فعالان رسانه‌ای و اجتماعی با حضور در روستای  «آق‌‌قایه» با مسوولان دارالتحفیظ قرآن این روستا در نشستی صیمیانه گفت‌و‌گو کرده و به بررسی نقاط ضعف و قوت این مرکز فرهنگی و قرآنی پرداختند.

امام جمعه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه تمسک و توجه به قرآن در جامعه می‌تواند رمینه‌ساز گشترش و بسط همه محسنات اخلاقی باشد، افزود: قرآن به واسطه نورانیت و جامعیتی که دارد در صورتی که به صورت عام و فراگیر مورد توجه قرار بگیرد قطعا می‌تواند همه مشکلات موجود در فضای فرهنگی و اجتماعی ما را حل کرده و به سامان بخشی ارتباطات فردی و اجتماعی نیز کمک شایانی کند.

محمود ترابی با تقدیر از زحمات و اقدامات مثبت علما و طلاب اهل تسنن در گسترش فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: این نگاه ویژه به قرآن و معارف الهی باید سرلوحه زندگانی همگان قرار گیرد و همه آنان که مسوولیت و پستی دارند باید برای حمایت از این‌گونه اقدامات به وسط میدان خدمت بیایند.

وی اعتماد مردم به حوزه‌های علمیه و مدارس قرآنی را یکی از بزرگترین سرمایه‌ها دانست و اضافه کرد: سعی کنید این اعتماد مردم را قدر بدانید و هر روز با نزدیک‌تر کردن ارتباط خود و مردم با شتاب بیشتری به سمت مردمی کردن حوزه‌ها و مدارس دینی و قرآنی حرکت کنید.

مسوول دارالتحفیظ قرآن روستای  «آق‌‌قایه» نیز در این نشست صمیمی با تقدیر از حضور امام جمعه گنبدکاووس در مدرسه قرآنی این روستا، تصریح کرد: در این مدرسه تعداد 120 نفر قرآن‌پژوه مشغول به تحصیل و علم‌اندوزی هستند که به صورت شبانه‌روزی در این دارالتحفیظ مستقر شده و در کلاس‌ها و دوره‌های پیش‌بینی شده شرکت می‌کنند.

آخوند عظیم‌بردی آب‌چر با اشاره به اینکه دوره‌های این مدرسه قرآنی 6 ساله است، ادامه داد: قرآن پژوهان در این دارالتحفیظ به مدت 6 سال از شنبه تا چهارشنبه به صورت شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند تا در پایان دوره 6 ساله ضمن حفظ کل قرآن کریم نسبت به برخی مفاهیم و تفاسیر نیز آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه با کمک مردم یک قطعه زمین چند هزار متری را در اختیار گرفته‌ایم که نصف آن نیز وقف دارالتحفیظ شده است، گفت: قصد داریم در این مکان ساختمان جدید دارالتحفیظ را بنا کنیم که برای اجرایی شدن پروژه نیازمند مقداری مساعدت مالی از سوی مسوولان هستیم.

عضو منتخب شورای اسلامی روستای «آق‌‌قایه» نیز در این نشست با اشاره به اینکه شورای اسلامی روستا نیز از هر کمکی به این مجموعه فرهنگی و قرآنی دریغ نخواهد کرد، افزود: ما آماده‌ایم تا برای ساخت پروژه جدید ساختمان مدرسه قرانی در حد وسع و توان کمک کنیم.

شهلا ملک‌پور با تاکید بر اینکه مردم روستای «آق‌‌قایه» از جمله مردمان خوب، مومن و وفادار به انقلاب و میهن اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید به برخی از مشکلات عمرانی و توسعه‌ای این روستا به صورت ویژه رسیدگی شود زیرا با وجود اینکه این روستا به محدوده شهر چسبیده است اما متاسفانه از رونق و توسعه دور مانده و نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

گفتنی است در پایان این دیدار حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس، مسوولان دارالتحفیظ و «آنه‌محمد آقپور» خیر و نیکوکار گنبدی به همراه تنی چند از اهالی رسانه و مطبوعات از محل پروژه عمرانی مکان جدید دارالتحفظ روستای «آق‌قایه» بازدید کرده و از نحوه اجرا و میزان پیشرفت کار مطلع شدند.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: golestan.farsnews.com

مطالب مرتبط:

نشست توجیهی مدیر کل انتخابات استان گلستان با خبرگزاری‌ها و ف

بازدید هیات نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان گنبد کاووس از س

تردد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های گلست

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: مظهر اقتدار نظام جمه

غبارروبی و عطرافشانی نمازخانه‌های گازگلستان در آستانه ماه ضی

قوانین نا نوشته فوتبال در اورژانس و حکایت غلامرضا باغبان!/مد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram