TurkmensNews Telegram TN

Havashnasiاخبار هواشناسی- تورکمن‌نیوز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سامانه توسعه هواشناسی کاربردی(تهک) در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، داوود پرهیزگار ظهر امروز در بازدید از ایستگاه هواشناسی بندرگز با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه تجهیزات هواشناسی اظهار داشت: یکی از اهداف دائمی سازمان، تلاش در تولید تجهیزاتی است که در حوزه کاری مورد اطمینان و اعتماد باشد و مورد رضایت کاربرها قرار گیرد.

وی از راه‌اندازی سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) خبر داد و افزود: در این سامانه اطلاعات هواشناسی به شکل کاربردی در اختیار کاربر نهایی قرار می‌گیرد و از اطلاعات آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور به فعالیت‌ها و اقدامات تخصصی در سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: در افزایش توان پردازشی، ابر رایانه‌ای طراحی شده که پردازش‌های سریع را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: این ابر رایانه با توان 14 تراپلاپس در هر ثانیه 10 به توان 12 عمل را انجام می‌دهد و شرایطی را فراهم می‌کند که مدل‌های هواشناسی را اجرا و در خروجی آن، پیش‌بینی‌های صحیح تهیه می‌شود.

پرهیزگار با بیان اینکه توسعه شبکه پایش در سازمان هواشناسی همواره در دستور کار قرار دارد، افزود : فعالیت رادار هواشناسی استان اردبیل که یکی از بخش‌های شبکه پایش به توسعه رادارهای هواشناسی است، آغاز شده و 24 رادار دیگر نیز در شبکه اصلی کشور ایجاد خواهد شد.

پرهیزگار با اشاره به وجود رودخانه‌ها و سیل‌خیز بودن منطقه بندرگز گفت: در این خصوص مطالعاتی انجام خواهد شد تا حوزه آبریز رودخانه‌ها مشخص و برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا امکاناتی در حوزه‌های آبریز و بستر رودخانه‌ها فراهم و سیل را در زمان لازم و به موقع اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه سازمان هواشناسی کشور برای خودکارسازی ایستگاه‌های موجود در حال مطالعه و برنامه‌ریزی بوده و علاوه بر آن موضوع نصب و راه‌اندازی ایستگاه خودکار در مناطق مورد نظر فرمانداری پس از انجام مطالعات لازم در بستر رودخانه و بررسی های لازم و در صورت جذب اعتبارات مورد نیاز است.

علی اصغر میرزایی فرماندار بندرگز هم در این بازدید گفت: شهرستان بندر گز به علت همجواری با دریا، کوه و جنگل دارای شرایط خاص آب و هوایی بوده و این وضعیت ایجاب می‌کند که علاوه بر ایستگاه هواشناسی موجود، جهت پیشگیری از خسارات ناشی از سیل در مناطق کوهپایه‌ای و جلوگیری و کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق بالادست جنگلی شهرستان یک ایستگاه خودکار هشدار سیل و آتش‌سوزی در این مناطق نصب و راه‌اندازی شود./تسنیم

مطالب مرتبط:

مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم محمد (ص) در اینچه برون + عکس

علمای اهل سنت خراسان شمالی با انتشار بیانیه‌ای حوادث تروریس

كشف 285 کیلو تریاک مکشوفه در آزادشهر

برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان در گنبد کاووس

کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان گنبدکاووس

لزوم توجه به صنایع دستی در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram