modir 26oموفقیت - ترکمن‌نیوز:  احتمالا اگر با روسای حرفه ای و خوب کار کرده باشید، دریافته اید با تمام تفاوت های فردی که میان آنها وجود دارد، نکات مشترکی را دارا هستند که از آنها مدیران موفقی ساخته است.

در کنار عادات روزمره زندگی شخصی، مواردی وجود دارند که هر مدیری با انجام آن، توفیق بیشتری در کار مدیریتی خود پیدا خواهد کرد. هیچ موفقیت بزرگ شغلی حاصل نمی شود مگر آنکه فرد از انگیزه و هدفمندی کافی برای به انجام رساندن آن بهره مند باشد.

یک مدیر موفق هرگز با شکست، تمام اهداف خود را متوقف نخواهد کرد و به دنبال راه حل های تازه ای برای انجام موفق و دوباره آن بر خواهد آمد. برای آنکه با خصوصیات مدیران موفق بیشتر آشنا شوید در ادامه به ۲۷ مورد از عادات و کارهای روسای موفق اشاره خواهیم کرد که با سختکوشی به انجام آن مبادرت می کنند. با ما همراه باشید:

۱- شوخ طبع هستند

اگرچه روسای موفق عمدتا برای کارمندان خود جوک تعریف نمی کنند اما افرادی شوخ طبع هستند. این خصوصیت آنها از اهمیت فراونی برخوردار است چرا که در موقعیت های دشوار، توانمندی بیشتری را در آنها به وجود خواهد آورد. یکی از مدیران موفق می گوید: “آنچه امروز بحران تلقی می شود، در آینده ای نه چندان دور به موضوعی خنده دار تبدیل خواهد شد.”
۲- نقطه نظرهای خود را به اشتراک می گذارند

به اشتراک گذاشتن نقطه نظرهای مدیران با دیگران، دسترسی به آن ایده ها را امکانپذیرتر و شفاف تر می سازد. در غیر این صورت، کارمندان باید از کجا بدانند که به چه سمتی قدم بردارند.
۳- برای آنها مجموعه از شخص اهمیت بیشتری دارد

هیچ فردی علاقمند نیست که با مجموعه ای همکاری کند که تنها رئیس آن مجموعه از اهمیت برخوردار باشد. روسای موفق و بزرگ عمدتا به گونه ای عمل می کنند که در دیگران احساس ارزشمندی به وجود آمده و آنها نیز برای موفقیت کل مجموعه تلاش می کنند.

۴- درک می کنند که افراد زندگی خارج از محل کار نیز دارند

آنها به خوبی می دانند که افراد درگیری های دیگری چون مراقبت از فرزندان شان، مراجعه به پزشک، مسافرت رفتن و سایر مسائل را دارند. اگرچه آنها انتظار دارند که افراد برای انجام مسئولیت های کاری از خود مایع بگذارند با این حال بر این باورند که همین کارمندان وظایفی را نیز در بیرون محل کار بر عهده دارند.
۵- رهبران دیگری را نیز تربیت می کنند

مدیران موفق عمدتا با ایجاد اعتماد، صداقت و نشان دادن اشتیاق خود برای پیشرفت دیگران از آنها نیز افراد موفق و رهبران بزرگی می سازند و این کار را نیز با رضایت کامل انجام می دهند.
۶- در استخدام افراد جدید سختگیر هستند

استخدام کردن افراد جدید در یک مجموعه به دلیل اهمیت نیروی انسانی بسیار ارزشمند است. یکی از مقامات رسمی دولت آمریکا در این باره می گوید: “پرنسل حتی ارزشمندتر از سیاستی است که از آن تبعیت می شود.”

۷- کارمندان خود را تشویق می کنند

روسای بزرگ و موفق عمدتا می دانند که کارمندانشان به تشویق برای ایجاد انگیزه نیازمند هستند. بنابراین مدیران موفق به دنبال فرصت هستند تا بتوانند از کارمندان خود تقدیر کنند.
۸- اشتباهات خود را برطرف می کنند

انتخاب افراد نادرست در یک مجموعه تنها بخشی از اشتباهات یک رئیس محسوب می شود. بنابراین آنها تلاش می کنند که این اشتباه خود جبران کنند و در تصمیم گیری های شان در این زمینه عادلانه تر، با اخلاق تر و قانونی تر برخورد کنند.

۹- سرزنش را می پذیرند

شکست لزوما و اگر به همراه یاد گرفتن و برخاستن از یک غفلت باشد، چیز ذاتا بدی محسوب نمی شود. به همین دلیل نیز روسای موفق اشتباهات خود را می پذیرند.

۱۰- زمانی که اتفاق خوبی می افتد آن را جشن می گیرند

هیچ کس تمایل به کار کردن در محلی ندارد که با انجام کار درست و با کیفیت، تنها با مسئولیت بیشتری مواجه شود. یک رئیس خوب هرگز اجازه نمی دهد که برای کارمندانش چنین اتفاقی بیفتد.
۱۱- تصمیم گیری می کنند

خصوصا در موقعیت های دشوار، تصمیم گیری درست می تواند از اهمیت بیشتری نیز برخوردار باشد که روسای بزرگ عمدتا بهترین تصمیم را در چنین موقعیت هایی می گیرند.

۱۲- می دانند که در مورد چه موضوعی صحبت می کنند

اگرچه روسای موفق اغلب در مجموعه خود فرد یا افرادی را برگزیده اند که در مورد برخی از مسائل آگاهی و اشراف بیشتری دارند با این حال خود آنها نیز باید اشراف اندکی از موضوعی که آن را هدایت می کنند داشته باشند.
۱۳- در کارمندان شان، اعتماد به نفس بیشتری به وجود می آورند

اعتماد به نفس بدون رقابت یک دستورالعمل ناموفق تلقی می شود اما روسایی که مجموعه خود را به خوبی هدایت می کنند، به اعضای مجموعه خود این اطمینان را می دهند که به آنها و ماموریت هایی که در آن گروه ایفا می کنند، باور دارند.
۱۴- برای زمان و فرصت دیگران احترام قائلند

این بدان معناست که رئیس خوب نیز باید در جلسات و گردهمایی ها به موقع حاضر شود چرا که با این کار به دیگران احترام بیشتری می گذارد. اگر فرد وقت شناسی نیستید بهتر است با تنظیم زنگ موبایل خود، جلسات یا سایر گردهمایی ها را به خود یادآور شوید.

۱۵- می دانند که در چه زمان هایی فشار بیشتری بر اعضای مجموعه خود وارد کنند

یکی از بهترین جملاتی که یک رئیس می تواند به کارمندان خود بگوید و در آنها انگیزه بیشتری به وجود آورد، جمله «می دانم که می توانی بهتر از این نیز عمل کنی» است.
۱۶- می دانند در چه زمانی این فشار را تعدیل کنند

یک رئس خوب و موفق همواره می داند که در چه زمانی باید افراد مجموعه خود را برای انجام وظایف بیشتر تحت فشار قرار دهد و در چه زمان هایی این فشارها را تعدیل کند.

۱۷- وظایف را اولیت بندی می کنند و آنها را با دیگران به اشتراک می گذارند

اگر در یک مجموعه همه چیز در اولیت قرار داشته باشد، مسلم است که هیچ اولویتی در آن وجود ندارد. یک رئیس خوب، سه اولویت را برای مجموعه خود بر می شمارد و از اعضای مجموعه خود نیز می خواهد که برای توسعه آن اولیت ها، تلاش کنند.
۱۸- اطلاعات را به اشتراک می گذارند

بسیاری از روسا، اطلاعات فراوانی را از سایر افراد مجموعه خود پنهان می کنند. بله درست است که برخی از اطلاعات حتما باید سری باقی بمانند اما رئسای موفق در چنین مواردی نیز شفاف سازی هایی را برای اعضای خود به وجود می آورند.
۱۹- مودب و یا حداقل با شخصیت هستند

مودب بودن برای هیچ کس هزینه ای را به دنبال ندارد بلکه احساس خوبی را به وجود می آورد و ایجاد تهعد می کند. مراقب باشید که مودب نبودن را با جدی و سرسخت بودن روسا اشتباه نگیرید.
۲۰- اندیشمند هستند

روسای بزرگ از افراد مجموعه خود می خواهند که حداقل یک سوم زمان کار را در مقابل چشمان خودشان باشند. آنها می دانند که این نظارت مستقیم می تواند بسیار موثر باشد.
۲۱- با اخلاق هستند و با استانداردهای بالا برنامه ریزی می کنند

آنگونه که یک رئیس عمل می کند، افراد مجموعه او نیز رفتار خواهند کرد. بنابراین هر اندازه اخلاق در مجموعه توسط رئیس آن مجموعه رعایت شود، دیگران نیز از همان رویه تبعیت می کنند.

۲۲- سئوالات هوشمندانه ای می پرسند

جالب است که سئوالات ابتدایی اغلب مواردی هستند که افراد از آنها هراس دارند چرا که تصور می کنند این سئوالات می توانند فقدان دانش و فهم آنها را آشکار سازند.
۲۳- صدای اعضای مجموعه خود را می شنوند

مسلم است که یک رئیس چه سختگیر باشد و چه نباشد، باید بتواند در کارمندان خود اعتماد به نفس را به وجود آورد اما این بدان معنا نیست که این رئیس باید همه چیز را بداند. هر رئیسی باید بداند که هر یک از کارمندان خود را به دلیل خاصی، استخدام کرده بنابراین موظف است به آنها و خواسته های منطقی شان گوش دهد.

۲۴- برای آموزش کارمندان شان، نقش آنها را ایفا می کنند

برخی از روسا که اهمیت فراوانی نیز به کار گروهی می دهند، به منظور هدایت بهتر کارمندان شان همانند یک الگو، وظیفه ای را خود انجام می دهند تا بتوانند آن مسئولیت را در آینده به کارمندشان واگذار کنند. به عنوان مثال به آنها فروش حرفه ای و موثر را با انجام این کار نشان می دهند.
۲۵- به خود اهمیت می دهند

یک رئیس خوب همواره به سلامت، خانواده و اعتقادات خود اهمیت می دهد و اولیت هایی را نیز برای زندگی خود بر می شمارد. بدین ترتیب، انجام همین کارها را برای کارمندان خود تسهیل می کند.
۲۶- پیش از سخن گفتن، می اندیشند

درست است که شوخ طبعی و صمیمیت با کارمندان از خصوصیات یک رئیس موفق است اما با این حال، وی باید همواره در این روند مراعات هایی را نیز داشته باشد و پیش از مطرح کردن موردی به آن بیاندیشد.

۲۷- دیگران را به پیشرفت ترغیب می کنند

روسای خوب، کارمندانش را به تحصیل، تفحص، آموزش و ارتباط گرفتن با دیگران ترغیب می کنند. برخی از روسا همواره هراس آن را دارند که عده ای از کارمندان شان از آنها موفق تر شوند و یا برای خود بیزنس مستقلی را به وجود آورند. اگر زمان ریاست مدیری در یک مجموعه به پایان رسیده باشد، بر عهده گرفتن همین مسئولیت توسط فردی که تعهدات بیشتری دارد، بسیار هم منطقی است./روزیاتو

مطالب مرتبط:

راهکارهای ساده ای که با به کارگیری آنها دیگر خروپف نخواهید ک

رتبه اول واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف گمیشان در مصالحه

گشایش نمایشگاه عفاف و حجاب در گنبدکاووس

اجرای طرح غربال‌گری بینائی و شنوایی نوزادان در همه روستاهای

برگزاری هفته بیست و چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه در گن

مراسم مردمی دویست و هشتاد و سومین سال تولد مخدومقلی فراغی در

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram