تورکمن نیوز:‌ دکتر هنرور متخصص تغذیه گفت: متخصصان تغذیه توصیه می کنند تمام مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجاتی که رنگی هستند مثل انواع توت ها ، گیلاس و حتی مرکبات نارنجی رنگ باید حتما در طول روز مصرف شوند چرا که هر رنگ از میوه ها دارای آنتی اکسیدان قوی است.Tot.jpg

تورکمن نیوز به گزارش جهان به نقل از آفتاب، میوه ها و سبزیجات رنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، میزان استرس روزانه را کاهش داده و باعث شادابی و نشاط می شود.

دکتر هنرور متخصص تغذیه گفت: متخصصان تغذیه توصیه می کنند تمام مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجاتی که رنگی هستند مثل انواع توت ها ، گیلاس و حتی مرکبات نارنجی رنگ باید حتما در طول روز مصرف شوند چرا که هر رنگ از میوه ها دارای آنتی اکسیدان قوی است.

وی افزود: آنتی اکسیدان ها با کم کردن استرس و افزایش توان بدنی منجر به کاهش بیماری ها شده و شادابی روزانه را تامین می کنند.

دکتر هنرور تصریح کرد: فلفل دلمه ای زرد و نارنجی به دلیل داشتن کاروتنوئید که نشان دهنده یک آنتی اکسیدان قوی است به کاهش استرس بدن کمک می کند.

وی در خصوص میزان استفاده هر واحد میوه در طول روز گفت: حدود ۳ تا ۴ واحد برای مصرف سبزیجات و ۲ تا ۴ واحد برای میوه ها در طول روز ضروری است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

امدادرسانی به ۱۲۰ مسافر در مسیر توسکستان

پتانسیل‌های درونی‌ات را بشناس

اجرای طرح کاداستر به صورت جامع در شهر و روستاهای کشور

انتقال دو زندانی از ترکمنستان به ایران

آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی گالیکش به مرگ چوپان 15 ساله

تحویل یک قطعه پلیکان مصدوم به محیط زیست استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram