Salamat Kodakتورکمن نیوز- سلامتی: یک روان‌شناس تاکید کرد: کودکانی که پیام مثبت را به جای پیام منفی می‌شنوند اعتماد به نفس بیشتری دارند و از آنجایی که صرفا برای «بودن» مورد تقدیر و تمجید قرار می‌گیرند نیازی ندارند برای جلب توجه والدین‌شان رفتارهای بد داشته باشند.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، الهام فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: هرگاه والدین بتوانند افکار منفی خود را با افکار مثبت جایگزین کنند راحت‌تر می‌توانند کارهای مثبت فرزندن‌شان را ببینند و رفتارهایی که آزارشان می‌دهد را نادیده بگیرند. والدین باید بدانند که اگر گاهی فرزندشان موجبات ناراحتی آنها را فراهم می‌کنند یقینا به معنی بد بودن نیست، بلکه دیدگاه و خط‌مشی او با دیدگاه و خط‌مشی پدر و مادر متفاوت است.

این روان‌شناس ادامه داد: برای اینکه کودک‌مان مطابق میل ما و درست رفتار کند باید دایما رفتار مورد نظرمان را تشویق کنیم، به‌ عنوان مثال، اگر موقع صحبت با تلفن فرزندمان به شکل اتفاقی مشغول تماشای تلویزیون یا سرگرم بازی بود باید بعد از اینکه تلفن را قطع کردیم فرزندمان را در آغوش بگیریم، ببوسیم و با هیجان بگوییم «آفرین عزیزم، وقتی مشغول صحبت با تلفن بودم تو خیلی خوب رفتار کردی، خیلی ممنون که اینقدر ساکت بودی».

 

وی افزود: در واقع فقط یک یا دو بار تشویق کافی است تا دیدگاه فرزندمان با دیدگاه ما منطبق شده و آنها در شرایط مختلف تعمداً از خود رفتار درستی نشان دهند، به علاوه تشویق در کاهش مشاجره بین فرزندان موثر است و متاسفانه در بسیاری موارد خود والدین هستند که بر ناسازگاری خواهر و برادر صحه می‌گذارند، به همین خاطر بهتر است به جای داد و فریاد در زمانی که فرزندان‌مان باهم می‌جنگند روی زمان‌هایی که واقعا باهم کنار می‌آیند تاکید کنیم و به آنها بگوییم «شما در حقیقت دوستان صمیمی یکدیگر هستید حتی اگر گاهی باهم دعوا و قهر کنید»، بنابراین بهتر است به جای انتقاد از فرزندان‌مان بیشتر متوجه رفتارهای درست و خوب‌شان باشیم.

 

فراهانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم رفتارهای مثبت فرزندمان را افزایش دهیم باید روزانه حداقل متوجه یک رفتار مثبت آنها شده و مورد تشویق قرار دهیم، هر چند کوچک باشد؛ در واقع فرزندان در طول روز رفتارهای مثبتی دارند، اما والدین یا متوجه نمی‌شوند و یا زحمت اظهارنظر به خود نمی‌دهند، در حالی که اگر هر روز متوجه رفتارهای مثبت فرزندمان شویم واکنش آنها نیز رفتارهای مثبت بیشتری خواهد بود.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: لازم نیست فرزندمان حتما به یک موفقیت بزرگ برسد تا مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند. هدف ما در اصل باید تشویق رفتارهایی باشد که دوست داریم هر روز شاهد آنها باشیم. در واقع وقتی روحیه خود را به یک روحیه مثبت‌تر تبدیل کنیم یک واکنش زنجیروار را مشاهده خواهیم کرد که نتیجه آن فرزندانی شادتر و مثبت‌تر خواهد بود.

منبع: ایسنا

 http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

1240نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات دربندرترکمن فعالیت دا

ایران در صورت رفتن به جام جهانی چقدر پاداش دریافت می کند؟

گزارشی درباره غرق شدن قایق ماهیگیری و کشته شدن ماهیگیر ایران

تاکید رییس سازمان محیط زیست بر رسیدگی به وضعیت خلیج گرگان

مسابقات راگبی قهرمانی دختران به میزبانی گلستان برگزار می‌شود

روزنامه کیهان به اسکار فرهادی حمله کرد/ همیشه به فیلمهای مخ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram