b_300_300_16777215_00_images_Turkmenistan_Keshty.jpgتورکمن نیوز- اخبار ترکمنستان: معاون نخست‌وزیر و وزیر توسعه منطقه‌‏ای جمهوری کرواسی که در راس یک هیات سیاسی اقتصادی به عشق‌آباد آمده‌‏، با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و چگونگی سفر آتی «بردی‏‌محمداف» به کرواسی را بررسی کردند.

 

 

در عشق‏‌آباد، «برانکو گرچیچ» معاون نخست وزیر و وزیر توسعه منطقه‌‏ای در کرواسی و «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جریان این ملاقات طیف وسیعی از مسائل دیگر در ارتباط با روابط و همکاری‏های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و نیز همکاری‏‌های منطقه‌‏ای و بین‌‏المللی از جمله تعاملات در حاشیه اتحادیه اروپا را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

طرفین در این زمینه بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ترکمنستان به کرواسی که قرار است در سال جاری میلادی انجام شود، در توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور تآکید کردند.

خبرگزاری دولتی ترکمنستان روز جمعه با انتشار این خبر تصریح کرد که عصر روز گذشته اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‏‌های اقتصادی و نیز همایش تجاری ترکمنستان و کرواسی در عشق‌آباد به صورت جداگانه برگزار شد و دو طرف ابعاد مختلف تعاملات اقتصادی، بازرگانی و منطقه ای را بررسی و دورنمای تعاملات دوجانبه را نیز تبیین کردند.

ترکمنستان و کرواسی روابط و همکاری‏های خود را در سالهای اخیر گسترش داده و این در حالی است که کشتی جدید باری و مسافری ساخت کرواسی در دسامبر سال 2014 در یک مراسم باشکوه با حضور «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «زوران میلانویچ» نخست وزیر کرواسی در محل بندر ترکمنباشی واقع در شهر ترکمنباشی شروع بکار کرد.

مدل این کشتی مخلوطی از مدل RO/RO و Passenger ship هست. این نوع کشتی‌ها همزمان با حمل بار، مسافر نیز جابجا می‌کنند بیشتراین کشتی‌ها در مسیر‌های ثابت تردد می‌کنند که هم اکنون رفت و آمد این کشتی به بنادر روسیه و جمهوری آذرباجیان در دریای خزر آغاز شده است.

این کشتی مجهز به رمپ بوده و پس از پهلوگیری در کنار اسکله، خودرو یا هر وسیله چرخدار دیگر می تواند براحتی به داخل کشتی انتقال یابد.

یکی از مسئولان سازمان حمل و نقل دریای ترکمنستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این کشتی قرار است میان کشورهای ساحلی دریای خزر به ویژه به «بندر انزلی» و «امیر کبیر» ایران، بندر آستاراخان و اولیا روسیه، بندر «باکو» و نیز بندر «آکتو» قزاقستان تردد کنند.

از سوی دیگر «ایوو یوسیپوویچ»( Ivo Josipović) رئیس جمهوری کرواسی در آوریل ماه سال گذشته میلادی به عشق‏آباد، سفر کرد و با همتای ترکنی خود دیدار و برگسترش روابط و همکاری‏های دوجانبه تآکید کردند.

مطالب مرتبط:

مشخص شدن تیم های راه یافته به دیدار نهایی فوتسال جام رمضان گ

653 هکتار از زمین های جنگلی و مرتعی استان گلستان به بیت الما

مذاکره با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان برای فرآورده‌های نفتی

نیم‌نگاه تولیدکنندگان تبلت به بازارهای دیگر

تسلیت به همکار خبرنگار قربان حاجی مخمی

درآمدهای شهرداری در شورای چهارم 2 برابر شد/ رسیدگی به مناطق

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram