BerdiMohamedowTNاخبار ترکمنستان - ترکمن‌نیوز: رئیس جمهور ترکمنستان با صدور فرمانی دادستان کل این کشور را به دلیل عدم نظارت کافی و به موقع بر مقامات ارشد از این سمت برکنار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از خبرگزاری دولتی ترکمنستان، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور «آننامراد  خاللی اف» دادستان کل این کشور را به دلیل عدم نظارت کافی بر مقامات ارشد در سیستم دادستانی، از سمت خود برکنار کرد.

براساس این گزارش، رئیس جمهور ترکمنستان خطاب به دادستان کل این کشور اعلام کرد که برخی از مقامات ارشد دادستانی با سوءاستفاده از موقیعت شغلی خود قانون شکنی نموده و  به فساد آلوده شده‌اند.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین طی فرمانی معاون دادستان کل ترکمنستان را به عنوان سرپرست منصوب کرد.

بردی محمداف خطاب به سرپرست جدید دادستانی کل ترکمنستان، تاکید کرد و هشدار داد که تمامی اقدامات لازم جهت ریشه کنی فساد در ارگان‌های دادستانی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس جمهور ترکمنستان در بخش دیگر جلسه شورای امنیت ملی این کشور همچنین از وزیر داخلی (کشور) این کشور بابت سو استفاده از موقیعت شغلی و رشوه خواری برخی مقامات پلیس و کارکنان مفسد پلیس به شدت انتقال کرد و «اسکندر مولیک اف» وزیر کشور را مورد سرزنش قرار داد.

رئیس جمهور ترکمنستان در این جلسه خطاب به مقامات ارشد امنیت و انتظامی این کشور بر مبارزه قاطع با فساد در این ارگان‌ها  و برخورد با عوامل این پدیده بدون توجه به تبعات آن هشدار داد.

خبرگزاری دولتی ترکمنستان به جزئیات بیشتری از علل برکناری دادستان کل، و هشدار به وزیر کشور و نیز مقامات مفسد دادستانی و پلیس این کشور آسیای مرکزی اشاره‌ای نکرده است./فارس

مطالب مرتبط:

صادرات ۱۰درصد افت کرد

نورجان آخوند احمر را بهتر بشناسیم (بخش اول)

اتحاد ایران و ترکمنستان علیه داعش+تصویر

این مواد غذایی را بعد از 30 سالگی مطلقا نخورید!!

دو آلیشکار کلاله‌ای مجوز شرکت در مسابقات جهانی را بدست آوردن

ترک‌های مسلمان چین نماز عید سعید فطر را اقامه کردند+عکس خبری

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram