adelاخبار ایران - تورکمن نیوز:  غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبرانقلاب و رییس فرهنگستان زبان فارسی که به هندوستان سفر کرده است، در ادامه برنامه ها و دیدارهایش با معاون رییس جمهور هند دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،  به گزارش روز پنجشنبه، معاون رییس جمهوری هند در ابتدای این دیدار گفت: روابط فرهنگی ایران و شبه قاره قدمتی طولانی دارد و ریشه های فرهنگی و زبانی عمیق باعث شده تا روابط سیاسی و اقتصادی نیز تحت تاثیر قرارگیرد.
در این دیدار و گفتگوی 2ساعته پیرامون وضع تروریسم و راه های مقابله با آن در غرب و جنوب آسیا و همچنین مسائل مرتبط با زبان فارسی و گسترش آن درشبه قاره هند و تبادلات فرهنگی بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.
در پایان این دیدار حدادعادل از این مقام بلندپایه هندی دعوت کرد تا با سفر به ایران نسبت به تحولات و پیشرفت های مختلف کشورمان مخصوصا در سال های اخیر آگاهی بیشتری یافته و زمینه های تعامل و همکاری گسترش یابد.
حدادعادل برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی به هند سفر کرده است.
دومین کنفرانس بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی و سمینار بین المللی بیدل دهلوی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه علیگر و با همکاری موسسه مبین شیراز،انجمن پژوهش تاریخ هند و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از دیروز چهارشنبه در دانشگاه علیگر آغاز شده و سه روز ادامه خواهد داشت.
در این همایش بین المللی حدود 140 استاد، محقق و دانشجوی دکتری و ارشد زبان فارسی از ایران به همراه استادانی از هند، تاجیکستان و افغانستان شرکت کرده اند.
همایش دارای دو محور ویژه و تخصصی در حوزه شرق شناسی و تاریخ و زبان فارسی با عناوین بررسی آثار، اندیشه های بیدل دهلوی و بررسی آرا و نظریات مستشرقان و اندیشمندان اسلامی است./ایرنا

مطالب مرتبط:

آماده بهره‌برداری 25 طرح سفر ریاست جمهوری به استان گلستان

دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با فرماندار گمیشان

دیدار آیت ا... شاهرودی از خانواده‌های گنبدی در حوادث منا + ع

راه یابی گلستان و خراسان شمالی به دیدار نهایی کشتی آزاد گروه

معاون استاندار: افراد متخصص و متعهد برای شوراها انتخاب کنید+

مشاور معاون رئیس مجلس روسیه: گشایش خط اعتباری 15 میلیارد دل

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram