Englis Oropaتورکمن نیوز- اخبار جهان: استادعلوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اتحادیه اروبا کارکردهای مهمی دارد و هیچ سیاست‌مدار عاقلی به سمت اضمحلالش نمی‌رود. کما اینکه در همین فرایند همه‌پرسی انگلیس هم تمام رهبران سیاسی درجه یکشان خواهان عدم جدایی بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سید محمدعلی تقوی در خصوص دلایل مردم بریتانیا برای مخالفت با حضور کشورشان در اتحادیه اروپا، اظهار کرد: بریتانیا جز کشورهایی است که در موج دوم پیوستن به اتحادیه اروپا، عضو این اتحادیه شد و علی رقم این که بعد از جنگ جهانی دوم یکی از بهترین و مهمترین کشورهای اروپا به حساب می آمد، دیرتر از برخی از کشورها (مانند آلمان فرانسه، هلند، بلژیک و...) به اتحادیه پیوست، وی ادامه داد: انگلیسی ها تمایل دارند هویت مستقل خودشان را حفظ کنند و تصور می کنند که اگروارد فرایند همگرایی(عضویت در اتحادیه اروپا) شوند، طبیعتا بخش هایی از هویت ملی شان رقیق می شود و کنترل شان را بر بخش هایی از سرنوشت اقتصادی و سیاسی شان که زیرپوشش اتحادیه می رود را از دست خواهند داد. لذا انگلستان، جزء کشورهای مشتاق فرایند همگرایی نبوده است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: حتی بعدها که انگلستان به فرایند همگرایی پیوست، گروه‌های قابل توجهی در انگلستان، همچنان با این موضوع مخالف بودند. جالب این است که این مخالفت‌ها محدود به یک حزب خاص نیست و در هر دو حزب مهم کارگر و محافظه کارانگلستان، هم نیروهای موافق اتحادیه اروپا و هم نیروهای مخالف اتحادیه وجود دارند و نیروهای مخالف همگرایی هر چند وقت یکبار مخالفت خودشان را ابراز می کنند.

وی نشان کرد: مساله عمده ای که در تصمیم گیری‌ اخیر مردم انگلیس، نقش داشته علاوه برناسیونالیسم انگلیسی که می خواهد هویت خودش را حفظ کند، بحران اقتصادی بود.

تقوی در ادامه تصریح کرد: در سالهای اخیر آن چیزی که به این مخالفت‌ها دامن زد و موجب شد مخالفان اتحادیه اروپا در انتخابات برنده شوند، بحران اقتصادی اتحادیه بود که ازسال 2008 به بعد شروع شد و طی آن اتحادیه اروپا دچار چالش هایی شد و یک سری کشورها مانند یونان و ... دچار مشکلات اقتصادی شدند و کشورهای قدرتمند ناگزیر بودند به آنها کمک‌های مالی کنند. لذا بعد از به وجود آمدن بحران اقتصادی، انگیزه همگرایی در انگلستان کمتر شد.

این تحلیلگر سیاسی، سومین مساله ای که بر تصمیم مردم انگلیس تاثیرگذار بوده را مساله مهاجرت دانست و اظهار کرد: بعد از آنکه اتحادیه اروبا گسترش یافت، یک تعداد مهاجر از کشورهایی که جدیدا عضو شدند، مانند کشورهای اروپای شرقی، تحت عنوان نیروی ارزان به سمت کشورهای پیشرفته تر اروپا سرا زیر شدند. ورود نیروهای ارزان از این مناطق سبب واکنش در کشورهای پیشرفته از جمله انگلستان شد و مردم انگلیس احساس کردند که عضویتشان در اتحادیه از یک طرف برایشان هزینه دارد و از طرف دیگر باعث از دست دادن شغل هایشان می شود، وی گفت: مساله چهارمی که در خصوص جدایی انگلستان وجود دارد، مساله آوارگان است که به خصوص بعد از جنگ سوریه و موج مهاجرت های آوارگانی که به اروبا آمدند، با اینکه انگلستان جز کشورهایی است که  کمترین میزان آوارگان را پذیرفته، اما آن موج روانی که وجود داشتُ تاثیر خودش را بر انگلستان هم گذاشت و باعث شد که مردم به مخالفت با اتحادیه اروپا رای دهند.

وی تصریح کرد: هم مهاجرت‌ها و هم پذیرش آوارگان طبق پروتکل‌های اتحادیه اروپا صورت می گیرد بنابراین این مسایل، مسئولیتی را متوجه انگلیسی ها می‌کرد و به خصوص آنان که به خروج انگلستان رای دادند، اقشاری هستند که از این مسائل آسیب دیدند وعمدتا اقشار کم درآمد و کارگر و در واقع افرادی هستند که احساس می کنند شغل هایشان را دارند از دست می دهند..

تقوی با بیان اینکه مردم انگلیس با جدایی کشورشان از اتحادیه اروبا به اهدافشان نخواهند رسید، اظهار کرد: در واقع مردم بریتانیا انتخاب اشتباهی کردند و تقریبا بیش از 94 درصد ازاقتصاد دانان انگلیس گفته بودند که جدایی از اتحادیه اروپا به ضررشان است. چراکه وقتی از اتحادیه اروپا خارج شوند، بازارگسترده اتحادیه را از دست می دهند و علاوه بر بازار، امکاناتی هم که این اتحادیه برای شان فراهم می کند را نیز از دست خواهند داد.

وی با عنوان اینکه از خروج انگلستان، اتحادیه هم متقابلا ضرر می کند، تصریح کرد انگلستان کشور بسیار مهمی در اروپاست و هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی یک کشور قدرتمند محسوب می شود. بنابراین اتحادیه اروپا هم ضرر خواهد کرد ولی اگر بخواهیم مقایسه کنیم، ضررعمده متوجه انگلستان است، نه اتحادیه اروپا./ایسنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

پیام تبریک رؤسای جمهور ترکمنستان و قرقیزستان برای پیروزی «رو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ۱۳ هزار میلیارد تومان برای

راهکار اپل برای کاربرانی که هدفون بی‌سیم خود را گم می‌کنند

راه‌یابی تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریو/پاداش 240 میلون

تالاب‌های بین‌المللی گلستان، ظرفیت مناسب برای توسعه گردشگری

سفارت انگلیس در ایران بازگشایی خواهد شد؟

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram