اخبار جهان- توركمن‌نيوز: خبرگزاری رسمی قطر از ورود ۲ فروند کشتی جنگی آمریکایی به دوحه برای شرکت در یک مانور مشترک نظامی خبر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد: 2 فروند کشتی جنگی آمریکایی وارد دوحه شده اند تا در یک مانور نظامی مشترک با نیروی دریایی قطر شرکت کنند.

این گزارش افزود: قطر میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است و 11 هزار سرباز آمریکایی در پایگاه هوایی العبید این کشور مستقر هستند. بیش از 100 فروند جنگنده آمریکایی نیز از این پایگاه عملیات انجام می دهند.

پس از تصمیم 4 کشور عربی برای قطع روابط سیاسی با قطر، پنتاگون هفته گذشته بار دیگر بر ادامه حضور نیروهای نظامی خود در پایگاه العبید تاکید کرده و بر پایبندی خود به تعهد حفظ امنیت منطقه‌ای اذعان کرده است.

هنوز مشخص نیست که ورود کشتی های جنگی آمریکا به قطر پیش از تنش در روابط کشورهای عربی بوده یا این اقدام نشانه‌ای از حمایت پنتاگون از قطر در برابر کشورهای عربی منطقه است.

منبع: تسنيم

مطالب مرتبط:

تا پایان 7 فروردین قریب 100 هزار نفر گردشگر نوروزی وارد گنبد

شکارچیان متخلف پرنده‌های شکاری در بندرترکمن دستگیر شدند

تیم‌های برتر رقابت‌های والیبال ساحلی در آق‌قلا معرفی شدند

کشف بیش از ۲.۵ تُن تریاک در گلستان/۴۲ قاچاقچی دستگیر شدند

دستور دونالد ترامپ مانع حضور بازیکنان بسکتبال آمریکایی در گر

خریداران خودروهای آمریکایی تعیین تکلیف شدند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram